شرکت ارتباطات زیرساخت 17 میلیون و 800 هزار دقیقه مکالمه حجاج ایرانی را برقرار کرد
معاون بهره برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: این شرکت از آغاز ایام حج هفده میلیون و هشتصد هزار دقیقه مکالمه حجاج ایرانی را برقرار کرد.
به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، اسماعیل رادکانی افزود: ترافیک مکالمات حج امسال از یکم شهریور ماه با اعزام زائران ایرانی به عربستان آغاز شد و تا پایان 25 مهر در مجموع 17 میلیون و 800 هزار دقیقه مکالمه حجاج ایرانی شامل ده میلیون و 900 هزار دقیقه ترافیک صادره و شش میلیون و 900 هزار دقیقه ترافیک وارده برقرار شد.
وی با بیان آنکه بیشترین ترافیک مکالمات حجاج در روز عید قربان دوم مهرماه مصادف با فاجعه منا بود، تاکید کرد: در این روز 728 هزار دقیقه ترافیک صادره و 286 هزار دقیقه ترافیک وارده بوده است.
معاون بهره برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: بیشترین ترافیک عربستان درسال 1394 اختصاص به شبکه همراه اول داشت که حدود 49 درصد ترافیک را تشکیل می دهد و پس از آن ایرانسل قرار دارد که حدود 29 درصد ترافیک حجاج را به خود اختصاص داد در مرحله بعدی شرکتهای مخابراتی استانی حدود 19 درصد و رایتل و تالیا در مجموع حدود 3 درصد کل ترافیک با آن کشور را به خود اختصاص داده اند.