خبرگزاری کار ایران

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان مالیاتی کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

مودیانی که تا فردا اظهارنامه خود را تسلیم نکنند، مشمول تخفیف نخواهند شد

مودیانی که تا فردا اظهارنامه خود را تسلیم نکنند، مشمول تخفیف نخواهند شد
کد خبر : ۲۷۱۴۴۴

مودیانی که اظهارنامه‌های خود را تا تاریخ یاد شده تسلیم کنند، جرایم آن‌ها مورد بخشودگی قرار خواهد گرفت اما اگر اظهارنامه خود را تا تارخ مقرر ارائه نکرده یا نسبت به پرداخت آن تا تاریخ یاد شده اقدام نکنند، مشمول هیچ‌کدام از تخفیف‌های جرایم نخواهند شد.

علیرضا طاری‌بخش در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص نرخ مالیات بر ارزش افزوده و آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده سال ۹۳ گفت: در قانون مالیات بر ارزش افزوده و تبصره دو ماده ۱۱۷ برنامه پنجم توسعه و ماده قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری ۹ درصد است.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان مالیاتی کشور افزود: ۳ در صد از این نرخ شامل سهم عوارض شهرداری‌ها و بخش‌داری‌ها می‌شود و مابقی آن شش درصد، به دولت اختصاص پیدا می‌کند.

وی گفت: منتها یک درصد از آن شش درصد، تحت عنوان مالیات سلامت است که به تامین هزینه‌های درمانی افراد ساکن در روستا‌ها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و تکمیل تجهیزات بیمارستا‌ن‌های سراسر کشور اختصاص یافته است.

طاری‌بخش گفت: بنابراین مودیان در سال ۹۴ مکلف هستند که این ۹ درصد را در مبادلات فی‌مابین و از خریدار وصول کنند و ماطبق قانون آن را به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان مالیاتی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۹۳ تا چه زمان است و اگر پرداخت نکنند، مشمول چه جریمه‌هایی می‌شوند؟ گفت: مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده طبق ماده ۲۱ قانون مالیات بر ارزش افزوده ۱۵ روز پس از انقضای هر دوره مالیاتی است.

طاری‌بخش تصریح کرد: منتها به دلیل تعطیلات نوروز امسال که دقیقا مصادف شد بود با ۱۵ فروردین ماه، به جهت رعایت حال مودیان، سازمان مالیاتی مقرر کرد چنان‌چه مودیان تا پایان فروردین ماه نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های خود اقدام کنند، در خصوص بخشودگی جرایم مقرر در قانون، مساعدت خواهد شد و شامل تخفیف جریمه می‌شوند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان مالیاتی کشور در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین مودیانی که اظهارنامه‌های خود را تا تاریخ یاد شده تسلیم کنند، جرایم آن‌ها مورد بخشودگی قرار خواهد گرفت ولی مودیانی که اظهارنامه خود را تا تارخ مقرر ارائه نکرده یا نسبت به پرداخت آن تا تاریخ یاد شده اقدام نکنند، مشمول هیچ‌کدام از تخفیف‌های جرایم نخواهند شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز