مراسم تقدیر از برگزیدگان سومین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود
مراسم تقدیر از برگزیدگان سومین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران INQA ICT بیست و پنجم فروردین ماه جاری برگزار می شود.
به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، محمود خسروی عضو شورای سیاست گذاری و دبیر جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات INQA ICT با اعلام این مطلب افزود: جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات INQA ICT بر اساس مدل ملی کیفیت ایران برای حوزه ICT بومی سازی شده است.
وی تصریح کرد: بر اساس نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مفاهیم کیفیت در این جایزه تغییر یافت تا در حوزه بین الملل و منطقه ای تعمیم یابد و کمیته فنی و پژوهشی مسئولیت این کار را بر عهده گرفت.
خسروی توضح داد: هدف از برگزاری جایزه ارتقای سطح کیفیت خدمات و محصولات سازمان های فعال بخش دولتی و خصوصی در حوزه ICT و نهایتا جلب رضایت ذینفعان و مصرف کنندگان خدمات این حوزه است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این جایزه دارای چهار کمیته ارزیابی و آموزش، ترویج و اطلاع رسانی، کمیته پشتیبانی و کمیته فنی و پژوهشی است.
دبیر سومین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: تاکنون بیش از ۱۰۰ شرکت در سه دوره برگزاری حضور داشتند و ۵۳ شرکت در سومین جشنواره حضور یافتند که ۲۵ شرکت موفق شدند مراحل فرآیند ارزیابی را طی کنند.
خسروی در خصوص برگزاری فرایند سومین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ثبت نام این شرکت ها از خرداد ماه ۹۲ آغاز شد و این شرکت ها در سطوح تندیس، اشتهار و اهتمام توسط کمیته ارزیابی و آموزش جایزه مورد ارزیابی قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: فرآیند ارزیابی از اسفند ماه ۹۲ آغاز شد و در فروردین ۹۳ پایان یافت، این ارزیابی ها توسط ارزیابان تایید صلاحیت شده و مستقل انجام شد و نتایج آن مورد تایید شورای سیاست گذاری قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد معیارهای ارزیابی شرکت ها به دو بخش توانمند سازها و نتایج اشاره کرد که مجموعا یک هزار نمره دارد و بر اساس هفت معیار رهبری و مدیریت، فرآیندها، منابع، کارکنان، نتایج مشتری و مصرف کنندگان، نتایج محیط زیست و جامعه، نتایج عملکردی مورد بررسی قرار می گیرد.