خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی؛

ضرورت به روزرسانی آمارهای اقتصاد کشور

ضرورت به روزرسانی آمارهای اقتصاد کشور
کد خبر : ۱۵۴۶۲۷۶

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: آمار حتی اگر درست و دقیق باشد باید به روز رسانی شود و آمار حتی درست در مدت زمان طولانی قابل اتکا نیست به ویژه آمار مرتبط با یک بخش زنده کشاورزی.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامرضا نوری در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه ریزی با بیان اینکه بدون آمار و اطلاعات درست نمی‌توان برنامه ریزی و مدیریت داشت، گفت: امروز این موضوع را در وزارت کشاورزی لمس می‌کنیم و دغدغه های ما این است که این شکاف‌ها را بپوشانیم و نیاز به اطلاعات دقیق و درست درباره دام، طیور و ... داریم تا بتوانیم سریعا کمبودها را پیش بینی و جبران کنیم و همچنین برای مازادها برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی این را لمس می‌کنیم که اگر آمار و اطلاعات دقیق و قابل اتکا نباشند نمی‌توان برنامه‌ریزی صحیحی داشت و برای ماموریت‌های اصلی و اساسی از جمله امنیت غذایی و برنامه‌ریزی برای نسل‌های آینده مدیریت درستی انجام داد. 

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: عدم وجود آمار دقیق ما را از کاشتن برای نسل‌های آینده باز می‌دارد و در ایام جاری هم مارا با مشکلاتی مواجه می‌کند. بنابراین منابع و توان و انرژی را باید به سمتی ببریم که بتوانیم از اطلاعات فنی، علمی و هوش مصنوعی استفاده کنیم تا بتوانیم آمار دقیق و به روز داشته باشیم. 

نوری با اشاره به ضرورت به روز رسانی آمار گفت: آمار حتی اگر درست و دقیق باشد باید به روز رسانی شود و آمار حتی درست در مدت زمان طولانی قابل اتکا نیست به ویژه آمار مرتبط با یک بخش زنده کشاورزی. 

وی افزود: شعار و عمل دولت چهاردهم تاکید بر قانون گرایی و برنامه محوری و اتکا بر نظرات کارشناسی است و رییس جمهوری هم بارها به این موضوع تاکید کرده‌است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز