خبرگزاری کار ایران

تأکید تهران و باکو بر پیگیری و توسعه پروژه‌های مشترک در حوزه انرژی

تأکید تهران و باکو بر پیگیری و توسعه پروژه‌های مشترک در حوزه انرژی
کد خبر : ۱۵۴۳۲۷۸

وزیر نفت در دیدار با معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان با اشاره به اشتراک‌های فرهنگی و تاریخی تهران و باکو، تأکید کرد: توسعه و افزایش همکاری‌های دو طرف در حوزه انرژی ضروری و نیازمند زیرساخت‌های لازم است.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، محسن پاک‌نژاد بعداظهر امروز (سه‌شنبه، ۲۴ مهر) در دیدار با شاهین مصطفی‌یف با بیان اینکه این دو کشور اشتراک‌های تمدنی، تاریخی و ملی زیادی دارند که این موضوع سبب نزدیکی دو ملت می‌شود، بیان کرد: در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، همسایگان اولویت ویژه‌ای دارند و در این میان جایگاه جمهوری آذربایجان هم خاص است از این رو امیدوارم در دولت چهاردهم شاهد ارتقا همکاری‌های دو کشور باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه نفت و انرژی یکی از محورهای توسعه روابط اقتصادی با جمهوری آذربایجان است، گفت: در این زمینه از هرگونه ابتکارهای پیشنهادی جمهوری آذربایجان برای ارتقای سطح همکاری‌ها استقبال می‌کنیم.

وزیر نفت با تأکید بر تشکیل کارگروه مشترک دو کشور با هدف شتاب‌بخشی به توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی، معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت را مسئول پیگیری تشکیل و فعالیت در این کارگروه کرد.

در ادامه این دیدار معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان ضمن تبریک به وزیر نفت بابت تصدی این وزارتخانه گفت: هم‌اکنون روابط گسترده‌ای بین ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد که مبتنی به ریشه‌های قدیمی است و هدف سفر ما به ایران مرور روابط دوکشور و مذاکره درباره اجرای پروژه‌های آینده است.

مصطفی‌یف با اشاره به دیدار روز گذشته با مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری افزود: ایشان علاقه‌مند توسعه روابط ایران با جمهوری آذربایجان است، همچنین الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان به روابط متقابل با ایران اهمیت زیادی قائل است و پایبندی خود را برای اجرای پروژه‌های در حال اجرا و آینده اعلام کرده است.

وی همچنین از تشکیل کارگروه مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان برای پیگیری و توسعه پروژه‌های دوجانبه استقبال کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز