خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

مذاکرات با چین برای فاینانس برقی‌سازی راه‌آهن مشهد/ واردات ۵۵٠ لوکوموتیو تا پایان برنامه هفتم

مذاکرات با چین برای فاینانس برقی‌سازی راه‌آهن مشهد/ واردات ۵۵٠ لوکوموتیو تا پایان برنامه هفتم
کد خبر : ۱۵۴۰۰۳۹

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برقی سازی راه‌آهن مشهد در دست بررسی است و برای فاینانس این پروژه مذاکراتی با چین انجام داده‌ایم و بزودی برنامه کارشناسی را در اختیار وزیر راه و شهرسازی قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جبارعلی ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه همایش هفتمین همایش جایزه تعالی نگهداری با ارائه جدیدترین دستاوردها و فناوری های روز در جمع خبرنگاران، درباره وضعیت ناوگان ریلی اظهار داشت: بازنگری در روند وضعیت نگهداری از ناوگان ریلی و فرایندها ضروری است و در این باره باید از سامانه‌های جدید برای کاهش هزینه‌ها و افزایش اثربخشی و افزایش مدت زمان نگهداشت و دوره نگهداری ناوگان در راه آهن استفاده شود. 

وی ادامه داد: معتقدم اقدامات انجام شده در دوره‌هاق گذشته در فرآیندها نیاز به بازنگری دارد. 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بزرگترین مشکل امروز در راه‌آهن عمر بالای ناوگان ریلی و فرسودگی کشنده‌ها و محدودیت‌ها در تولید داخل است و ورود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به این بخش می‌تواند اثرگذار  باشد.

ذاکری در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر مجوز واردات واگن‌های مسافری و لغو محدودیت‌های خرید واگن مسافری از خارج گفت: خرید ناوگان جدید توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و دولت و راه آهن در واقع نقش تسهیل گر را دارد. برای خرید و نوسازی ناوگان مسافری ظرفیتی در  برنامه هفتم دیده شده است و شرکت‌های بخش خصوصی برنامه‌های خود را برای خرید لوکوموتیو و واگن از داخل و خارج ارایه کرده‌اند و تا پایان برنامه هفتم باید ۵۵٠ دستگاه لوکوموتیو وارد کشور شود و برای واگن‌های مسافری هم محدودیتی وجود ندارد البته اولویت ما استفاده از ظرفیت تولید داخل است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره برقی سازی راه‌آهن مشهد تاکید کرد : برقی سازی راه‌آهن مشهد در دست بررسی است و برای فاینانس این پروژه مذاکراتی با چین انجام داده‌ایم و بزودی برنامه کارشناسی را در اختیار وزیر راه و شهرسازی قرار می‌دهیم. 

ذاکری همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن رشت- آستارا گفت: پنجشنبه هفته جاری -١٩ مهر ماه- با حضور وزیر راه و شهرسازی در آستارا مذاکراتی با دست‌اندرکاران این پروژه خواهیم داشت و در حال حاضر ٢٠ کیلومتر  از اراضی مورد نیاز این پروژه تملک شده و ۴٠ کیلومتر هم به طور عبور غیرهمسطح است. 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن همچنین درباره افزایش ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری در قطارهای ۵ ستاره اظهار داشت: مذاکراتی با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه کمیت ناوگان مسافری داشنیم و توصیه ما به بخش خصوصی این بود که از ظرفیت‌های قطارهای  ۵ ستاره برای سرمایه‌گذاری‌ها استفاده کنند و  محدودیتی برای سرمایه گذاری در این حوزه نداریم .

همچنین ذاکری در این همایش اظهار داشت: برگزاری همایش جایزه تعالی نگهداری  برای ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی موثر است چراکه به نوعی ارزیابی مجدد بیرونی علاوه بر ارزیابی درونی شکل می‌گیرد. درباره وضعیت نگهداری و تعمیر در راه آهن بازنگری در فرایندها ضرورت دارد و در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، دریایی و هوایی بحث‌ها و مشکلاتی داریم که غالبا از مشکلات دولتی آغاز و سقف اداره خدمت برای فعالان حوزه ها مطرح می‌شود.

وی گفت: راه آهن قیمت تمام شده خود را باید از مشتری دریافت کند یکی از بحث هایی که به صورت جدی باید در ناوگان ها و زیربناها مورد توجه باشد بحث کاهش هزینه های تولید و خدمات است که با بازنگری در فرایندها صورت می گیرد.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نگهداری و تعمیر و بازسازی ناوگان فرسوده، اظهار داشت: با نگهداری و تعمیر و بازسازی ناوگان فرسوده، خدمات راه آهن ادامه می یابد و نسبت به نوع موجود، هزینه های نگهداشت افزایش یافته است امیدواریم در مجموعه راه آهن به کمک فعالان حوزه بتوانیم بخشی از قیمت تمام شده را مدیریت کنیم.همچنین ذاکری در این همایش اظهار داشت: برگزاری همایش جایزه تعالی نگهداری  برای ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی موثر است چراکه به نوعی ارزیابی مجدد بیرونی علاوه بر ارزیابی درونی شکل می‌گیرد. درباره وضعیت نگهداری و تعمیر در راه آهن بازنگری در فرایندها ضرورت دارد و در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، دریایی و هوایی بحث‌ها و مشکلاتی داریم که غالبا از مشکلات دولتی آغاز و سقف اداره خدمت برای فعالان حوزه ها مطرح می‌شود.

وی گفت: راه آهن قیمت تمام شده خود را باید از مشتری دریافت کند یکی از بحث هایی که به صورت جدی باید در ناوگان ها و زیربناها مورد توجه باشد بحث کاهش هزینه های تولید و خدمات است که با بازنگری در فرایندها صورت می گیرد.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نگهداری و تعمیر و بازسازی ناوگان فرسوده، اظهار داشت: با نگهداری و تعمیر و بازسازی ناوگان فرسوده، خدمات راه آهن ادامه می یابد و نسبت به نوع موجود، هزینه های نگهداشت افزایش یافته است امیدواریم در مجموعه راه آهن به کمک فعالان حوزه بتوانیم بخشی از قیمت تمام شده را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز