خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خبر داد؛

پیشرفت فیزیکی پروژه راه‌آهن میانه - اردبیل به ۹۱ درصد رسید

پیشرفت فیزیکی پروژه راه‌آهن میانه - اردبیل به ۹۱ درصد رسید
کد خبر : ۱۵۳۴۹۱۹

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی راه آهن میانه-اردبیل خبر داد .

به گزارش ایلنا، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در سفر به استان اردبیل از راه آهن میانه-اردبیل بازدید کرد و گفت :‌ ابر پروژه ریلی میانه-اردبیل با پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصد یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های راهسازی کشور است که از نظر مهندسی و روش‌های اجرایی خلق یک شاهکار با توان داخلی در ساخت خطوط ریلی کشور است.

وی افزود: راه‌آهن میانه-اردبیل با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی در یکی از صعب‌العبور ترین مناطق کوهستانی کشور در حال اجرا است که در بخش زیرسازی ۹۵ درصد، روسازی ۷۴ درصد و احداث ساختمان‌ها ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی طول این مسیر ریلی را ۱۷۵ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: حدود ۳۵کیلومتر از این مسیر پل‌های خاص، تونل و گالری است که شامل ۶۲ دستگاه تونل به طول حدود ۲۴ هزار متر، ۲۹ دستگاه پل بزرگ به طول ۴ هزار و ۳۰۰ متر و ۷۵۰۰ متر گالری است و تمامی مسیر با اتکا به توان فنی و مهندسی داخل کشور احداث شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اعلام حجم عملیات خاکی این پروژه به میزان ۳۶ میلیون و ۴۲۶ هزار مترمکعب ادامه داد: یک میلیون و ۱۶۰ هزار متر مکعب بتن‌ریزی، ۲۴ هزار متر لاینینگ تونل‌ها و ۴ هزار و ۳۰۰ متر اجرای عرشه پل از دیگر عملیات صورت گرفته در این خط ریلی است.

خادمی در خصوص عملیات روسازی صورت گرفته در مسیر توضیح داد و گفت:‌ تاکنون ۱۸ هزار و ۵۵ تن ریل مسیر تامین شده است و ۱۴۲ کیلومتر هم ریلگذاری صورت گرفته است. بیش از ۳۴۹ هزار متر مکعب بالاست و ۲۴۶ هزار اصله تراورس نیز تامین شده است.

وی پیشرفت فیزیکی احداث ایستگاه تشکیلاتی اردبیل را ۷۰ درصد اعلام کرد و افزود: ساختمان‌های فاز اول بهره ‌برداری به مساحت ۱۷ هزار متر مربع ۸۴ درصد و ساختمان اصلی به مساحت ۴ هزار و ۸۲۳ متر مربع ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خادمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصدی ایستگاه‌های فاز اول بهره‌برداری اظهار داشت: ساختمان اصلی ایستگاه فیروزآباد حدود ۹۳ درصد و ساخت کل ایستگاه نیز ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. ایستگاه راه‌آهن گنجگاه ۵۶ درصد و ایستگاه مهماندوست نیز ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار هزینه شده در راه آهن میانه-اردبیل را تاکنون ۵۷,۰۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

شایان ذکر است:، راه‌آهن میانه-اردبیل با حداکثر سرعت طراحی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای باری و با پیش‌بینی ۶/. میلیون نفر مسافر و ۲/۵ میلیون تن بار در سال اول و ۱/۵ میلیون نفر مسافر و ۴میلیون تن بار در سال بیستم بهره‌برداری طراحی و اجرا شده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز