خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد شرکت کره‌ای برای فاینانس۶ میلیارد دلاری در صنعت ساختمان

پیشنهاد شرکت کره‌ای برای فاینانس۶ میلیارد دلاری در صنعت ساختمان
کد خبر : ۱۵۳۴۴۹۵

عصر امروز نشست تخصصی رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تولید کنندگان سازه‌های فولادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد مهدی حیدری، در نشست تخصصی سازه‌های فولادی با اشاره به ضرورت رتبه بندی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های ما در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ارتقای کیفیت ساخت و ساز‌ها است که با رتبه‌بندی تولیدکنندگان می‌توان در تحقق این هدف اثرگذار باشیم.

وی ادامه داد: تجربه رتبه بندی‌ تولید کنندگان را در حوزه قیر داریم و در بازار قیر تنها تولیدکنندگانی که مورد تایید مرکز تحقیقات هستند، می‌توانند فعال باشند و این سیاست را در سازه های فولادی را هم دنبال می‌کنیم تا کیفیت تولیدات سازه‌های فولادی افزایش یابد. از این طریق می‌توان از ورود محصولات زیر پله‌ای به بازار هم جلوگیری کرد و تولیدات زیرپله‌ای را از تولیدات دارای تاییدیه تفکیک می‌شوند. 

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: در پروژه نهضت ملی مسکن هر چه تعداد واحد که بتوانیم بسازیم مشکل دانش فنی نداریم اما آنچه مهم است مدل مالی پروژه است و امیدواریم از توان شرکت‌های فولادی در این زمینه استفاده کنیم.

همچنین در ادامه این نشست احمد کرمی راد، عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه های فولادی ایران با بیان اینکه گردش مالی این صنعت دو میلیارد دلار است، گفت:  به یاد داریم که در دهه ٧٠ و ٨٠ تمام سازه‌های فلزی پروژه‌های نفتی را خارجی ها می‌ساختند اما امروز در پروژه‌های نفتی  هیچ سازه فلزی از خارج وارد نمی‌شود و تمام سازه‌های فلزی و فولادی کشور خودکفا شده‌ایم. 

وی ادامه داد: امروز تولید سازه های فلزی در ۴ وزارتخانه خودکفا شده‌ایم و  امروزی فازهای نهم و دهم عسلویه را که قبلاً توسط شرکت‌های  چینی و کره ای ساخته می‌شدند، کاملا ایرانی هستند و تمام فولاد وزارت صمت را که ٣٨ درصد اقتصاد کشور را در دست دارد را تامین می‌کنیم . 

عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه های فولادی ایران با بیان اینکه اختلافی بین شرکت های بتنی نداریم ، اظهار داشت: اختلاف قیمت  سازه‌ای بتنی و فلزی در هر متر مربع حدود یک میلیون تومان و در شرایطی که دیگر قیمت کمتر از ۵٠ میلیون تومان در هر متر نداریم، یک میلیون تومان افزایش هزینه در استفاده از سازه‌های فلزی به ازای افزایش ایمنی، عدد قابل توجهی محسوب نمی‌شود. از سوی دیگر پس از پایان عمر ساختمان سازه فولادی قابل بازیافت است اما سازه بتنی به نخاله ساختمانی تبدیل می شود. از سوی دیگر ساختمان‌های با سازه بتنی بعد از 20 سال تخریب می شوند اما عمر ساختمان ها با سازه فولادی حداقل یک قرن است.

کرمی‌راد همچنین درباره حضور شرکت کره‌ای صنعت ساختمان تاکید کرد: یک شرکت کره‌ای با سرمایه ۶ میلیارد دلاری پیشنهاد فاینانس در صنعت ساختمان را ارایه کرده که حضور این شرکت منوط به فراهم آوردن زیرساخت‌های ضمانت بانکی و رفع تحریم‌ها است. 

همچین در ادامه این نشست سیامک ایپکچی، رییس هیئت مدیره انجمن سازه‌های فولادی با بیان اینکه تا پایان امسال تولیدکنندگان سازه های فولادی رتبه بندی می‌شوند ، گفت: ظرفیت تولید ١ تا ١.۵ میلیون تن فولاد را داریم اما این میزان تولید به حمایت دولتی نیاز دارد و می توان با این حمایت‌های دولتی فولاد مورد نیاز ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را تامین کنیم.

وی تاکید کرد : البته یکی از مشکلات و موانعی جدی تولید فولاد ناترازی‌ انرژی و قطعی برق و گاز است و انتظار اختصاص یارانه و بودجه از سوی دولت را داریم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز