خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ورود رسمی مدیران بخش خصوصی به ارکان راه‌آهن/ فاینانس داخلی را راه‌اندازی می‌کنیم

ورود رسمی مدیران بخش خصوصی به ارکان راه‌آهن/ فاینانس داخلی را راه‌اندازی می‌کنیم
کد خبر : ۱۵۳۳۲۲۶

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مشکلات راه آهن با ایجاد کارگروه حل نمی‌شود، گفت: بهترین راه این است که در ارکان راه آهن نمایندگان بخش خصوصی را به رسمیت بشناسیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جبارعلی ذاکری در نشست هم اندیشی مدیرعامل راه‌آهن با شرکت‌های حمل و نقل ریلی و تولیدکنندگان واگن و لکوموتیو با بیان اینکه به عقب برنمیگردیم و حرکت ما رو به جلو خواهد بود، اظهار داشت: برای نگهداشتن سهم حمل و نقل ریلی در سایر شقوق حمل و نقل راهی دیگری جز حرکت رو به جلو نداریم و باید با رشد و شکوفایی صنعت راه آهن را به اهداف خود برسانیم.

وی ادامه داد: گفتمان سازی و مشارکت در مباحث و درباره آسیب‌هایی که از گذشته وجود داشته باید به صورت مستمر انجام شود. راه آهن تمام دولتی در دوره گذار است و الگوهای مختلفی ارایه شده که این الگوها با فرضیات تعریف شده به اجرا نرسیده‌اند و این دوره گذار را با هم اندیشی پیش می‌بریم تا کاهش تصدی گری محقق شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشنهاداتی از سوی شرکت‌ها ارایه شده اما موضوعات و چالش‌های این صنعت با ایجاد کارگروه‌ها حل نمی‌شود و بهترین راه این است که در ارکان راه آهن نمایندگان بخش خصوصی را به رسمیت بشناسیم. از این پس در کمیسیون عالی سوانح و سایر بخش ها از مدیران عامل شرکت ها در قالب ۴ انجمن همفکری می‌کنی تا به عنوان ناظر و ذی نفع راه آهن در تصمیم گیری‌ها مشارکت داشته باشند. 

ذاکری اظهار داشت: در حال حاضر لوکوموتیوهای آماده به کار  حدود ۵٠ درصد هستند و برای تامین ناوگان از محل ظرفیت شرکت‌های داخلی باید مشابه به فاینانس خارجی، فاینانس داخلی به اجرا برسد. یک لوکوموتیو  وارداتی از چین و فرانسه با ١۵ درصد سرمایه اولیه  خریداری و بازپرداخت ٨ ساله انجام می‌شود اما در تولید داخل تا ١٠٠ درصد هزینه را ندهیم امکان دریافت لوکوموتیو را نداریم به همین دلیل است که از ظرفیت داخل نمی‌توانیم به خوبی استفاده کنیم و باید بانک ها و دولت ها را درگیر این مسأله کنیم اما دولت‌ها به بحث ناوگان که می‌رسند  مسکوت می شوند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: امروز بانک ملی هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان تبصره ١٨ را پرداخت کرده است و دو برابر کردن این عدد از سوی مجموعه راه‌آهن ٣.۶ همت، تبصره  ١٨ سال ١۴٠١ را ثمر می رسد و برای ماده ١٢ هم قول های خوبی گرفتیم که نتایج آن را تا ١٠ روز آینده می بینیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز