خبرگزاری کار ایران

معامله ۴۶۵ کیلووات ساعت برق در پایان هفته گذشته

 معامله ۴۶۵ کیلووات ساعت برق در پایان هفته گذشته
کد خبر : ۱۵۲۹۱۸۹

روز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه جاری ۴۶۵ میلیون و ۲۱۸ هزار کیلووات ساعت برق با مجموع ارزش ریالی برابر با ۶۳۲ میلیارد ریال در تابلوهای مختلف بازار برق بورس انرژی ایران مورد داد و ستد قرار گرفت که بیانگر نمایانگر ادامه رونق معاملات برق در بازار سرمایه است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، از ابتدای معاملات شرکت‌های توزیع در تابلوی برق بورس انرژی تا ۲۱ شهریورماه، تعداد ۲۸ نیروگاه دولتی و ۳۶ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بوده‌اند و در این مدت در مجموع ۷۰۷۹ معامله توسط ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق رقم خورد.

همچنین حجم معاملات روزانه به ۷۲ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۵۳۹ مگاوات ساعت با متوسط قیمت ۱۱۹۱ ریال، حداقل نرخ ۸۵۰ ریال و نرخ معاملات به حداکثر قیمت ۱۳۹۰ ریال رسید. ارزش این معاملات نیز به ۸۵هزارو ۹۷۲ میلیارد ریال رسید.

این گزارش حاکی است در روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه سهم فروش نیروگاه‌های دولتی به ۸۸۹ هزار و ۵۵۲ مگاوات ساعت رسید که نسبت به روز قبل با افزایش ۱۶۹ درصدی همراه شد. کمینه قیمت برای هر کیلووات ساعت نیز در دو روز پایانی هفته با تغییر ۷ درصدی مواجه شد و به ۱۱۲۰ ریال رسید.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در روز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه ۴۶۵ میلیون و ۲۱۸ هزار کیلووات ساعت برق با مجموع ارزش ریالی برابر با ۶۳۲ میلیارد ریال در تابلوهای مختلف بازار برق بورس انرژی ایران مورد دادوستد قرار گرفت. این موضوع نمایانگر رونق معاملات برق در بورس انرژی است.

این گزارش اضافه می‌کند: طی معاملات هفته قبل، نیروگاه‌های دولتی با ۳۶ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۴۷۴ مگاوات ساعت، سهم ۵۱ درصدی از فروش را به خود اختصاص دادند. از سوی دیگر نیز نیروگاه‌های خصوصی با ۳۵ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۸۴۶ مگاوات ساعت سهم ۴۹ درصدی از فروش داشتند.

همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۱۲ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۷۲۰ کیلووات ساعت برق نیز در بازار برق سبز بورس انرژی مورد فروش قرار گرفت و این معاملات نیز ارزشی برابر با ۳۴۱ میلیارد و ۵۲۴ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال را رقم زد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز