خبرگزاری کار ایران

سند توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی تدوین شد

سند توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی تدوین شد
کد خبر : ۱۵۲۷۵۴۷

مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از تدوین سند توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی بر اساس چشم‌انداز برنامه هفتم توسعه و اهداف پیش‌بینی شده خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، «حسین زینلی» افزود: دفتر طرح ملی گیاهان دارویی، سند توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی را بر اساس چشم‌انداز برنامه و اهداف پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه تدوین کرد که پس از بازنگری و اعمال برخی اصلاحات، به‌زودی تصویب و برای اجرای به سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت توجه به زنجیره ارزش گیاهان دارویی با رویکرد جامع‌نگر و بر اساس اسناد بالادستی و همچنین سیاست‌ها و ماموریت‌های وزارت جهادکشاورزی و تحقق اهداف پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه گیاهان دارویی و نقطه نظرات همه ذی‌نفعان و ذی‌ربطان، سند تدوین شده را تشریح و تبیین کرد.

وی، چشم‌انداز، راهبردها، برنامه‌ها و وضعیت کنونی گیاهان دارویی در ایران و جهان، تقاضاهای جهانی، الزامات و استانداردهای مربوط به گیاهان دارویی برای ورود به بازارهای جهانی و گیاهان اولویت‌دار در سطح ملی و استانی را اعلام کرد و ادامه‌داد: برنامه عملیاتی و نقشه راه برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده و توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی به همراه الزامات و پیوست‌های پشتیبان ارائه شده است.

این سند در نشستی با حضور نمایندگان وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، سازمان غذا و دارو، موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، تشکل‌ها و اتحادیه‌های تخصصی، مشاوران، معاونان و کارشناسان دفتر طرح ملی گیاهان دارویی در محل سالن توسعه وزارت جهاد کشاورزی مورد بررسی فنی و کارشناسی قرار گرفت و نقطه نظرات متخصصان و خبرگان این حوزه دریافت شد.

مقرر شد پس از بازنگری و اعمال برخی اصلاحات جزیی، سند مذکور در جلسه آتی تصویب و برای اجرا به سراسر کشور ابلاغ شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز