خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی ایران:

توسعه تشکل‌ها سرمایه را از بخش‌های غیرمولد دور می‌کند

توسعه تشکل‌ها سرمایه را از بخش‌های غیرمولد دور می‌کند
کد خبر : ۱۵۲۶۸۴۲

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: بخش زیادی از سرمایه‌های کشور به بخش های غیرمولد گرایش یافته و با توسعه تشکل‌ها می‌توان از ادامه این رویه جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صمد حسن زاده، رییس اتاق بازرگانی ایران در چهارمین همایش ملی تشکل‌‍های اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران گفت: فعالان اقتصادی همواره توان خود را برای پیشرفت کشور در طبق اخلاص می‌گذارند و اتاق‌های تعاون و اصناف و بازرگانی از فعالان اقتصادی نهایت تشکر را دارند.  

وی افزود: تشکل‌ها، تلاش‌های مجزای بنگاه‌های اقتصادی را یکپارچه می‌کنند و پل ارتباط دولت و ملت هستند‌، تشکل‌های اقتصادی همچنین می‌توانند صدای بخش خصوصی باشند و در بهبود کیفیت تصمیمات دولتی برای ملت موثر باشند و به غنای تصمیم سازی دولت بیفزایند.‌

حسن زاده ادامه داد: تشکل ها به علت احاطه به رشته فعالیت‌های متعدد در جامعه می‌توانند نقش هدایت‌گر در سرمایه انباشته شده در بخش‌های مختلف داشته باشند امروز شاهدیم که بخش زیادی از سرمایه ها در بخش‌های غیرمولد گرایش یافته و با توسعه تشکل‌ها می‌توان از ادامه این رویه جلوگیری کند.

رییس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: اتاق ایران عضویت بیش از ۶۶ هزار فعال اقتصادی و ۲۲۰ تشکل ملی را در اختیار دارد و این نشان از اعتماد تشکل ها به این نهاد دیرپا دارد. 

وی اضافه کرد: در شرایط سخت اقتصادی کشور اتکا به همه ظرفیت های کشور از جمله ظرفیت تشکل های اقتصادی یک فرصت است و انتظار می رود دولت چهارم از این ظرفیت استفاده کند و با استناد به قانون بهبود فضای کسب و کار پیش از هر تصمیم نظر بخش خصوصی را جویا شود. 

حسن زاده گفت: با وجودی که در برنامه های توسعه کشور به جایگاه تشکل ها تاکید ویژه شده و مقام معظم رهبری هم به تشکل گرایی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاکید دارند اما چالش هایی در این زمینه وجود دارد که جایگاه بخش خصوصی را متزلزل می کند. 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم ساماندهی در امور تشکل ها در اولویت برنامه های دولت جدید قرار بگیرد تا رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال تخصص گرایی، افزایش صادرات و تعامل با دنیا خارج حاصل سود. 

رییس اتاق بازرگانی ایران در نهایت بیان کرد: امیدوارم هستم نگاه حاکمیت به خصوص دولت آقای پزشکیان به تشکل های اقتصادی نگاهی مشارکت‌جویانه باشد و نقش آنها در تصمیم گیری های کلان بیش از پیش به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز