خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

رفع ممنوعیت پرواز شبانه مهرآباد برای علمیات اربعین/ افزایش پرواز عبوری علیرغم تنش‌های منطقه‌ای

رفع ممنوعیت پرواز شبانه مهرآباد برای علمیات اربعین/ افزایش پرواز عبوری علیرغم تنش‌های منطقه‌ای
کد خبر : ۱۵۲۰۰۳۰

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: زائران اربعین و مسافران هوایی هم مردم هستند، هر چند ممنوعیتی اعمال شده اما این ممنوعیت استثنائاتی هم دارد و همین الان هم پروازهای نظامی مستثنی از این ممنوعیت هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا نخجوانی در نشست خبری امروز درباره انجام عملیات اربعین اظهار داشت: پروازهای اربعین از ٢٧ فرودگاه کشور انجام می‌شود که از این تعداد فرودگاه ١٧ فرودگاه تحت پوشش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری کشور است. ١٧ شرکت هواپیمایی داخلی و دو شرکت خارجی این پروازها را انجام می‌دهند. 

وی درباره گواهینامه‌های فرودگاهی گفت: در این زمینه گام‌هایی برداشته شده و شرکت فرودگاه‌ها تکالیف خود را در این زمینه انجام داده و فرودگاه‌های مشهد، یزد، کرمان، تبریز، اصفهان و شیراز  گواهینامه دریافت کردند و  فرودگاه‌های زاهدان و بندرعباس از گذشته این گواهینامه را داشتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره انجام پروازهای اربعین از فرودگاه مهرآباد ادامه داد: روزانه ۴۵٠ پرواز داخلی انجام می‌شود و علیرغم کمبود ظرفیت فرودگاه مهرآباد که به همین دلیل پروژه ١٢٠ هزار متر مربع و الحاق ظرفیت به این فرودگاه مطرح شد، مهرآباد آمادگی انجام پروازهای اربعین را دارد و قرار بر این شده از ساعت ٢٣ تا ۶ این پروازها در بازه زمانی اعلام شده، برقرار شود. 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اجرای پروازهای اربعین با وجود نارضایتی مردم در انجام پروازها در ساعات ممنوعیت پروازی در مهرآباد، تاکید کرد: زائران اربعین و مسافران هوایی هم مردم هستند، هر چند ممنوعیتی اعمال شده اما این ممنوعیت استثنائاتی هم دارد و همین الان هم پروازهای نظامی مستثنی از این ممنوعیت هستند.

نخجوانی همچنین درباره جذب ایرلاین‌ها به مسیر هوایی ایران گفت: برای استفاده از یک مسیر پروازی در دنیا، ایرلاین‌ها برای مدیریت مسائل اقتصادی یه کنسرسیوم تشکیل می‌دهند، برای مثال گروه لوفت هانزا شامل ١٠ شرکت هواپیمایی است که از اعضای متنوع دارد که ما با سرگروه این کنسرسیوم وارد مذاکره شویم و بسته‌های تشویقی را ارایه می‌دهیم و بر اساس تناژ نرخ عوارض تعیین می‌شود و هر چه تعداد پرواز، فرکانس و وزن بیشتر باشد درآمد هم افزایش پیدا می‌کند و افزایش درآمد پرواز عبوری صرفا به افزایش تعداد هواپیماها محدود نمی‌شود.

وی افزود: در بسته‌های تلاش کردیم با هماهنگی بخش‌های نظامی روت‌ها و مسیرهای جدید ایجاد کنیم و پس از ارایه این بسته‌ها میزان پرواز عبوری گروه یا کنسرسیوم الاتحاد ١٢ درصد و گروه لوفت‌هانزا ١٠ درصد افزایش پیدا کرد و در مجموع ٣ درصد شاهد افزایش بودیم.

وی با اشاره به توافقات برای انجام پروازهای بغداد از آسمان ایران اظهار داشت: مذاکرات سه جانبه ایران، عمان و پاکستان برای انجام پروازهای این کشورها از آسمان ایران به مقصد بغداد انجام شده‌است و میزبان پروازهای عبوری کشورهای شرقی و جنوب شرقی خود هم هستیم، پروازهای هند و پاکستان و چین که می‌خواهند به بغداد و نجف بروند باید از فضای ایران عبور کنند.

نخجوانی تاکید کرد: اخیرا میزان پروازهای عبوری از آسمان ایران روزانه به ٧٧٧ پرواز رسیده‌است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره میزان بدهی به فرودگاه‌های تحت پوشش شرکت‌ فرودگاه‌ها گفت: درحال حاضر میزان بدهی شرکت‌های هواپیمایی به فرودگاه‌ها بیش از ۵.۵ همت است که بزرگترین بدهکاران ایران‌ایر و ماهان هستند.

همچنین محمد حسین آجیلیان، رییس ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها در ادامه این نشست با اشاره به آمادگی فرودگاه‌های کشور برای انجام علمیات پروازهای اربعین اظهار داشت: ٣٣ فرودگاه‌ کشور آمادگی پرواز داشت به ٢٧ فرودگاه مجوز پرواز اربعین را دریافت کردند، با توجه به شرایط جوی و شرایط ناوگان بروز تاخیر در پروازهای اربعین طبیعی است.

وی ادامه داد: پیک پروازهای رفت تا روز جمعه هفته جاری است و بیشترین تردد به فرودگاه نجف بوده است بطوریکه از ٢۴ مرداد ماه تا روز گذشته ٧١ پرواز به نجف و ٢٧ بغداد و ٢ پرواز بصره  انجام شد.

آجیلیان تاکید کرد: مردم برای بدون بلیت به فرودگاه‌ها مراجعه نکنند و فرودگاه محل تهیه بلیت نیست.

رییس ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها گفت: با توجه به شرایط کشور عراق، زائران دستورالعمل‌ها برای بیماری‌های شایع را رعایت کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز