خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

ورود ١٠ فروند هواپیمای جدید در یک ماه گذشته/ «صادق» از مجلس رأی می‌گیرد

ورود ١٠ فروند هواپیمای جدید در یک ماه گذشته/ «صادق» از مجلس رأی می‌گیرد
کد خبر : ۱۵۱۹۱۰۶

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مسیر ورود هواپیما به کشور کاملا باز شده و شرکت‌ها یاد گرفتند چگونه در این شرایط هواپیما وارد کشور کنند، به خوبی تجهیز منابع شدند و منابع ارزی را با نرخ ارز مبادله‌ای در اختیار ایرلاین‌ها قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه باز شدن راه‌های خرید هواپیما به چه معنا بوده آیا فشار تحریم‌ها کمتر شده، اظهار داشت: از ابتدا جهتگیری ما در وزارتخانه فعالسازی شرکت‌های هواپیمایی در بحث وارد کردن و خرید هواپیما بوده و بجای اینکه دولت وارد خرید هواپیما شود، ایرلاین‌ها را فعال کردیم. 

وی ادامه داد: صنعت هوانوردی درگیر تحریم‌های ناجوانمردانه است و شرکت‌های هواپیمایی درجه آزادی بالاتری دارند و به لحاظ منابع امیتازات بهتری دارند و می‌توانند تحریم‌ها را مدیریت کنند و ما هم به عنوان دولت پشتیبانی می‌کنیم.   

وزیر راه و شهرسازی از ورود ١٠ فرود هواپیما در یک الی دو ماه گذشته خبر داد و گفت: مسیر ورود هواپیما به کشور کاملا باز شده و شرکت‌ها یاد گرفتند چگونه در این شرایط هواپیما وارد کشور کنند و به خوبی تجهیز منابع شدند و منابع ارزی را با نرخ ارز مبادله‌ای در اختیار ایرلاین‌ها قرار دادیم.

بذرپاش افزود: تسهیلاتی هم برای ترخیص قطعات هواپیما به ایرلاین‌ها ارایه شد و چرخه ورود هواپیما به حرکت درآمده و سرعت آن بیشتر هم می‌شود . 

وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره اختصاص منابع صندوق توسعه ملی به هوایی اظهار داشت: قرار بر این بود که ٢ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به بخش حمل و نقل اختصاص پیدا کند که تا یک ماه آینده سهم بخش هوایی تخصیص داده می‌شود. 

وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین آمادگی این را داریم که فرودگاه‌های بزرگ را به ایرلاین‌ها واگذار کنیم و سرمایه گذاری در این بخش برای ایرلاین‌ها جذاب است و سبد سرمایه گذاری ایرلاین ها را جذاب تر و متنوع تر کند . 

وی همچنین درباره احتمال رای اعتماد خانم فرزانه صادق مالواجرد برای تصدی وزارت راه و شهرسازی گفت: مجلس به خانم صادق رای می‌دهد و وی می‌تواند رای مجلس را بیاورد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز