خبرگزاری کار ایران

توصیه«بذرپاش» به «فرزانه صادق»/ راه‌ خرید هواپیما باز شد

توصیه«بذرپاش» به «فرزانه صادق»/ راه‌ خرید هواپیما باز شد
کد خبر : ۱۵۱۹۰۷۳

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: توصیه من این است که اگر خانم صادق وزیر شد، موضوع سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌ها را پیگیری کند. برای بخش سرمایه‌گذاری در بخش فرودگاهی می‌توان صندوق پروژه ایجاد و از طریق منابع مردمی برای صنعت فرودگاهی سرمایه گذاری کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد بذرپاش در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاران در صنعت فرودگی و رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری فرودگاه‌ها و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌ها اظهار داشت: پس از شروع کارم در وزارت راه و شهرسازی شهید رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی درگذشت و دولت سیزدهم هم با شهادت رییس جمهور به پایان رسید و  تقریبا حدود یک سال در این وزارتخانه حضور داشتم و در این مدت با واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی تاکید داشتم. 

وی ادامه داد: به چند دلیل باید واگذاری انجام شود و دولت متصدی باشد اول اینکه هزینه و کیفیت کار با حضور بخش خصوصی متفاوت‌تر از دولت است و بخش خصوصی می‌تواند خدمات را باکیفیت بالاتری ارایه دهد، از سوی دیگر دولت هم می‌تواند به سمت توسعه‌ای حرکت و بر پروژه‌های توسعه تمرکز کند. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌ها اتفاق خوبی است که فرودگاه‌های کشور را به نسل بالاتر سوق دهد، گفت:

 در اواخر ١۴٠١ به ایرلاین‌ها پیشنهاد دادم که در بخش فرودگاهی سرمایه‌گذاری کنند و این زنجیره را تکمیل کنند و پرتفوی مناسبی با مارجین خوبی را رقم بزنند و امروز که اطلس سرمایه گذاری که فرصت‌ها معرفی می‌‌شود این امکان فراهم است و این اطلس پویایی دارد بطوریکه امکان حذف و اضافه پروژه‌ها و فرصت‌ها وجود دارد و این اطلس می‌تواند تکلیف بخش خصوصی را روشن کند.

بذرپاش تاکید کرد: مردم توقع افزایش خدمات در بخش فرودگاهی را دارند و فرصت ما در دولت سیزدهم کم بود اما سال آینده سال خوبی برای نوسازی ناوگان خواهد بود و برای ایرلاین‌ها مسیر متفاوتی در جهت نوسازی ناوگان و خرید هواپیما باز کردیم و بجای اینکه دولت یک هواپیما بیاورد بخش خصوصی که روش بهتری را ورود هواپیما دارد می‌تواند هواپیماهای بیشتری را وارد کند و واردات هواپیما با کشور با شتاب بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

وی گفت: امروز هیچ ایرلاینی زیان ده نیست و سطح سوددهی ایرلاین‌ها متفاوت است و همچنان ناترازی‌ بین عرضه و تقاضتی بلیت بسیار بالا است و جا دارد که ناوگان به چند برابر افزایش پیدا کند. اما باید متناسب با این افزایش ناوگان خدمات فرودگاهی افزایش پیدا کند و مردم وقتی خدمات فرودگاهی دنیا را می بینید از ما توقع بیشتری دارند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: توصیه من این است که اگر خانم صادق وزیر شد، موضوع سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌ها را پیگیری کند. برای بخش سرمایه‌گذاری در بخش فرودگاهی می‌توان صندوق پروژه ایجاد کنیم و از طریق منابع مردمی برای صنعت فرودگاهی سرمایه گذاری کنیم.

وی ادامه داد: با همکاری نیروهای مسلح نقاط ممنوع پروازهای عبوری کاهش پیدا کرد و آسمان ایران باید جذاب‌تر باشد و از این طریق می‌توان درآمد خوبی را برای دولت رقم دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز