خبرگزاری کار ایران

ادعای درست کردن کشور پس از ویرانی تهران؟

ادعای درست کردن کشور پس از ویرانی تهران؟
کد خبر : ۱۴۹۷۴۸۹

برخی از کاندیداهای چهاردمین دوره ریاست جمهوری در تبلیغات خود مدعی شده‌اند که می‌توانند با برنامه‌ها و اهداف بی‌نظیر خود مشکلات کشور را حل کنند در حالی که در این یادداشت می‌خواهیم نگاهی به سوابق اجرایی یکی از آنها بیندازیم.

 ایلنا؛ برخی از کاندیداهای چهاردمین دوره ریاست جمهوری در تبلیغات خود مدعی شده‌اند که می‌توانند با برنامه‌ها و اهداف بی‌نظیر خود مشکلات کشور را حل کنند در حالی که در این یادداشت می‌خواهیم نگاهی به سوابق اجرایی یکی از کاندیداها بیندازیم، کسی که با مدرک پزشکی هسته‌ای و بدون داشتن یک‌روز سابقه اجرایی، به یکباره به سمت مدیریت شهری رسید، آن هم شهردار کلان شهری مثل تهران، که با معضلاتی همچون آلودگی هوا، کمبود سرانه فضای سبز، ضعف سامانه حمل‌ونقل عمومی، معضل زباله‌گردی، وجود دست‌فروشان و ترافیک بالا و آبگرفتگی و کمبود اماکن تفریحی ... روبروست و نیاز به مدیری با تجربه برای سر و سامان دادن به این معضلات دارد، اما ایشان نه تنها در این مدت نشان داد قادر نبوده این وضعیت اسفناک شهر تهران را ساماندهی کند بلکه در رویای رسیدن به کرسی بزرگتری مانند ریاست جمهوری است.

در این یادداشت به سراغ بررسی عملکرد علیرضا زاکانی، در شهرداری تهران در خصوص رسیدگی به یکی از اماکن تفریحی در پایتخت رفته‌ایم که در ادامه می‌خوانید؛

اولین شهربازی با مفهوم امروزی در سال ۱۸۹۳ در ایلی نویز شیکاگو آغاز به کار کرد. گرچه شهربازی ها در ابتدا به صورت کنونی نبودند و تنها یک یا دو وسیله داشتند، اما به مرور زمان پیشرفت کردند و گسترش یافتند. شهربازی مکانی شادی‌آور است که در کنار اینکه یادآور دوران خوش کودکی هر شخصی به شمار می‌رود، در فضای پر از مشکلی که تمام مردم درگیر آن هستند یکی از نیازهای مهم و درخور توجه کشور نیز به شمار می رود به گونه ای که در کشورهای رو به توسعه به خصوص دبی سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است و در سال‌های آینده به راحتی می‌تواند جایگزین مناسبی برای ارزآوری کشور باشد.

در حالی که شهربازی‌ها به مثابه زنگ تفریح در کنار پر کردن اوقات فراغت مردم هستند و باعث آرامش و تسکین اعصاب می شوند تا مردم بتوانند زمانی هرچند کوتاه از مشکلات اقتصادی و اجتماعی شان فارغ شوند اما این اماکن تفریحی با چالش هایی هم روبرو هستند.

هر چند شش هزار واحد صنفی در سطح کشور در رسته شهربازی مشغول فعالیت هستند اما طبق گزارش‌های به‌عمل آمده این صنف دچار مشکلاتی نظیر مدت قرارداد واجاره از سمت شهرداری شده اند. 

هر چند بسیاری از شاغلین در این صنف عقیده دارند که در زمان شهرداری محمدباقر قالیباف بهترین زمان کار و همکاری شهرداری با شهربازی‌داران بوده اما دوران شهرداری علیرضا زاکانی بدترین دوران فعالیت خود را تجربه کرده اند.

جالب توجه است که هر دوی این اشخاص در کسوت نامزدی ریاست جمهوری نیز با هم رقابت دارند از اینرو مطالعه این یادداشت می‌تواند کمک شایانی به تصمیم‌گیری ها کند.

سوخت شدن سرمایه‌های میلیاردی شهربازی‌داران توسط شهرداری

یکی از شهربازی‌داران که در زمان شهرداری علیرضا زاکانی فعالیت داشته می گوید که پس از یک سال دیگر با او تمدید قراردادی نشده است و به جز سرمایه ۳۵ میلیاردی که برای این شهربازی داشته برای ۱۰ الی ۱۲ دستگاه دیگر خود هم طراحی کرده بود اما در نهایت مجبور به فروش وسایلش با قیمتی مفت به اوراقی‌ها شد و نتوانست مکان دیگری را از شهرداری اجاره کند.

بسیاری از شهربازی‌داران و گردشگرانی که به این شهربازی‌ها برای تفریح آمده‌اند ابراز نگرانی کرده‌اند که اگر زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری هم پیروز نشود و باز هم به شغل سابق خود در شهرداری برگردد دوباره وضعیت شهر تهران بر همین منوال باقی خواهد ماند.

مشکلات اصناف با شهرداری 

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا زاکانی که مدعی درست‌کردن و پیشرفت کشور است ابتدا شهر تهران که این همه مشکل دارد را درست نمی کند؟

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد تمام اصنافی که در رابطه مستقیم با شهرداری هستند مانند دکه‌داران و ساختمان‌سازان نیز در دوران شهرداری زاکانی دچار مشکلات بی شماری با این سازمان شده‌اند.

درپایان به نظر می‌رسد کاندیداهای ریاست جمهوری باید در نظر داشته باشند که بهترین تبلیغ برای مردم نگاه به سوابق آنها در پست‌های مختلف شان بوده و نباید تنها به شعارهای محال در رسانه ملی اکتفاء کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز