خبرگزاری کار ایران

قیزقلعه‌سی؛ مصداق دیپلماسی دوستی آب است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۳۰۹

سخنگوی صنعت آب گفت: همانگونه که ارس منشا دوستی بوده قیز قلعه سی نیز مانند رگی بوده که منجر به دوستی دو کشور در دو سوی رودخانه شده است.

به گزاش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عیسی بزرگ‌زاده در نشست خبری افتتاح پروژه سد قیز قلعه سی با بیان اینکه پروژه هایی مثل قیز قلعه سی مصداق دیپلماسی دوستی آب هستند، اظهار داشت: همانگونه که ارس منشا دوستی بوده قیز قلعه سی نیز مانند رگی بوده که منجر به دوستی دو کشور در دو سوی رودخانه شده است.

وی افزود: ایران با اتکا به دوستی با کشورهای منطقه و باتوجه به توانمندی فنی در منطقه ای که محل مناقشه بوده است پروژه را جلو برده است.

سخنگوی صنعت آب گفت: پروژه قیز قلعه سی توسط متخصصان ایرانی طراحی و اجرا شده و مشاور و پیمانکار هم ایرانی بوده اند.

وی بیان داشت: سد قیز قلعه سی با توجه به ضرورت رفاه اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست منطقه به لحاظ توسعه منابع آب و خاک اجرایی شده است.

بزرگ زاده گفت: ما در این منطقه مشکل کمبود اشتغال و فقر داشتیم و این سد با هدف رفع فقر اجرا شده است و امیدواریم در منطقه رفاه اقتصادی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بهره برداری از سد باید به گونه ای باشد که رفاه مردم تحت تاثیر قرار نگیرد، خاطرنشان کرد: هر دو کشور توافق دارند که در بهره برداری از سد قیز قلعه سی تامین نیاز محیط زیست در اولویت قرار دارد.

سخنگوی صنعت آب ادامه داد: دو کشور توافق کردند که حداقل یک بار در ماه در محل پروژه سناریوی بهره برداری از سد را بررسی کنند. 

وی تاکید کرد: هر دو کشور بر سر این موضوع که سهم محیط زیست و خزر در اولویت باشد؛ توافق دارند.

بزرگ زاده یادآور شد: با اجرای این پروژه کم توسعه یافتگی دو استان آذربایجان شرقی و اردبیل برطرف شده و پاسخی بر نابرخورداری سنتی مردم است و ما باید به این موضوع توجه می کردیم.

وی گفت: پروژه گام مهمی در راستی توسعه پایدار منطقه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز