خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت:

سخت کوشی ایرانی ها در همکاری با چین در مقیاسی بزرگ ظاهر می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۴۴۳

وزیر صمت گفت: جمعیت ایران در مقیاس با جمعیت چین هر چند کوچک به نظر می رسد اما تمدن طولانی ایران و سخت کوشی ایرانی ها می تواند در مقیاسی بزرگ در این همکاری خود را نشان دهد.

به گزارش ایلنا، عباس علی آبادی، وزیر صمت عصر امروز در همایش تجاری ایران و چین در محل دائم نمایشگاه های بین المللی تهران گفت:

انسان موجودی بی نظیر و متفاوت از مخلوقات دیگر است و مرزی در توانمندی های جسمی و عاطفی او وجود ندارد و علم و دانش او هم از این قاعده مستثنی نیست، تفاوت زندگی بشر از هزار سال پیش تا کنون و از اکنون تا هزار سال آینده نشانگر درستی این حرف است. 

وی افزود: بر همین اساس انسان ها در تعامل با یکدیگر هم توانمندی های ویژه ای دارند و همدمی تواند ظرفیت های شگفتی بیافرینند و وقتی کل عالم با هم متحد شوند آن وقت خدا جلوه گر می شود. 

وزیر صمت تصریح کرد: ایران و چین دو ظرفیت بزرگ هستند که اگر در کنار هم قرار بگیرند می توانند با هم سازندگی بیشتری خلق کنند و این تعامل در هر حجم و اندازه ای امکان پذیر است.

وی یادآور شد: جمعیت ایران در مقیاس با جمعیت چین هر چند کوچک به نظر می رسد اما تمدن طولانی ایران و سخت کوشی ایرانی ها می تواند در مقیاسی بزرگ در این همکاری خود را نشان دهد.

علی آبادی گفت: امروز چین و ایران در موقعیت های سیاسی بین المللی رویکرد نزدیک به هم دارند ایران و چین همچنین سوابق همکاری تمدنی هم داشته اند بنابراین دنبال کردن راه های گذشته می تواند ما را به مسیرهای آینده راهنمایی کند.

وی اظهار کرد: در اکسپو ۲۰۲۴ ایران تلاش کرد آخرین دستاوردهای خود را به جهان نشان دهد و طرف های ایرانی هم توانستند طرف های خارجی خود را بشناسند در این رویداد بیش از ۱۰۰ چینی حضور یافتند.

وزیر صمت اضافه کرد: در نفت و گاز و انرژی(به صورت عام) و حمل و نقل و پزشکی و موضوعاتی دیگر فرصت های بی نظیری برای همکاری دو کشور وجود دارد، همچنین  ایران می تواند مسیر دسترسی خوبی برای چینی ها به مقاصد دوردست از قبیل اروپا باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز