خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

ایران و آفریقا از پتانسیل‌های یکدیگر آگاه نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۹۵۵

معاون ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت بزرگ ترین عامل شکاف میان تجارت ایران و آفریقا را عدم شناخت طرفین از پتانسیل‌ها دانست.

به گزارش ایلنا، سید محمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران ردر ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا با تمرکز بر اجلاس ایران و آفریقا گفت: رویداد آفریقا در سطح وزاری اقتصادی برگزار خواهد شد و در همین راستا برای ۴۰ کشور آفریقایی دعوتنامه ارسال شد.

وی افزود: بیش از ۳۴ کشور افریقایی در سطح تجار دعوت شدند و بیش از نیمی در سطح مقامات اقتصادی حضور پیدا خواهند کرد. ۸۰ مقام از آفریقا میزبانی خواهند شد.

وی بزرگ ترین مانع برای توسعه روابط اقتصادی با آفریقا ضعف شناخت طرفین از پتانسیل دانست و یادآور شد: رویداد آفریقا را در کنار اکسپو برگزار کردیم تا از ظرفیت های ایران شناخت به دست آورند.

در این رویداد همچنین مجید تکبیری، رییس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو نیز از شش حوزه کشاورزی، صنایع غذای، معادن، نفت و گاز، فناوری های پیشرفته و سلامت به عنوان حوزه هایی یاد کرد که در این رویداد بر آنها تمرکز شده است.

وی افزود: ۱۲ کمیته تخصصی در این رویداد ایجاد شده است. تکبیری از حضور ۳۰۰ مترجم تجاری در این رویداد خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز