خبرگزاری کار ایران

پورتقی در گفتگو با ایلنا:

سفرهای آسان و ارزان سال آینده از مشهد مقدس آغاز خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۳۳۰

مدیرعامل هولدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان گفت: یکی از کارهای جدی که دنبال می‌کنیم موضوع سفرهای آسان و ارزان است که در سال آینده با شهر مقدس مشهد شروع خواهد شد.

محمد حسین پورتقی مدیرعامل هولدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان زیر مجموعه بنیاد مستضعفان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که روند بازسازی و ساخت و ساز مجموعه‌های اقامتی و هتل‌ها به چه صورتی است گفت:  یکی از رشته فعالیت‌هایی که ما در آن حضور داریم، حوزه اقامت و هتلداری است که بیش از ۴۰ سال است که در آن سابقه و تجربه داریم. طی سال‌های گذشته و به دلایل متعدد هتل‌ها و اتاق‌های اقامتی ما بازسازی نشده بود. یکی از اقداماتی که انجام می‌دهیم، پروژه بازسازی نزدیک به ۷۰۰ اتاق در شرکت هتل‌های پارسیان است که در حال حاضر بیش از ۷۰درصد از این پروژه پیش رفته و تا پایان امسال به بازسازی ۷۰۰ اتاق خواهیم رسید. بنا داریم جشن بازسازی را با همکاران‌مان داشته باشیم، غیر از آن ما تلاش کردیم پروژه‌هایی که از سال‌های گذشته نیمه‌کاره و نیمه‌تمام بود هم در سال‌جاری تکمیل کنیم که آن هم در ۲۰ اسفند به پایان می‌رسد.

پورتقی در پاسخ به این سوال درباره توسعه و همچنین افزایش اقامت‌های بوم‌گردی چه اقداماتی انجام شده است گفت: ما غیر از حوزه اقامت تلاش‌مان در این بود که در حوزه‌های گردشگری هم بتوانیم کاری انجام دهیم که فراگیری و بحث‌های مربوط به اقتصاد پایدار و پایداری در اقتصاد بومی را رقم بزنیم. مواردی که به حوزه گردشگری مربوط می‌شد را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در حوزه بوم‌گردی بتوانیم توزیع سرانه‌های اقامتی در شهرها و استان‌هایی که قابلیت ایجاد هتل‌های ۵ ستاره را ندارند به شکلی پیاده کنیم که در سال آینده یکی از پروژه‌های اصلی و جدی ما توسعه و توزیع این مجموعه‌های اقامتی بوم‌گردی باشد.

پورتقی در پاسخ به این سوال که در سال آینده چه اقداماتی در جهت توسعه و تحول هتلداری انجام شده است و با توجه به آنکه در نزدیکی ایام سال نو هستیم چه پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است گفت:  ما برای ایام عید و سال آینده چیزی قریب به ۱۸۰۰ اتاق را در هتل‌های پارسیان با استانداردهای ۴ و ۵ ستاره آماده‌سازی کردیم که هموطنان عزیزمان بتوانند در نوروز امسال و سال آینده از آن بهره‌ بگیرند. یکی از کارهایی که انجام می‌دهیم این است که بتوانیم میزان قیمت و میانگین فروش هر اتاق را با کنترل هزینه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش دهیم تا هموطنان ما بتوانند از آن استفاده کنند. 

پورتقی در پاسخ به این سوال که رهبر انقلاب در موضوع توسعه گردشگری تاکیدات بسیار زیادی داشتند. تا چه اندازه این موضوعات عملیاتی شده است گفت: یکی از کارهای جدی که دنبال می‌کنیم موضوع سفرهای آسان و ارزان است که در سال آینده با شهر مقدس مشهد شروع خواهد شد. هدف‌گذاری‌ما بر این است که با توجه به قابلیت‌هایی که شهر مشهد به لحاظ سرانه‌های گردشگری دارد، در سال‌های آتی و در سال پنجم به یک میلیون نفر زائر برای مشرف شدن به حرم حضرت امام‌رضا (ع) برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز