خبرگزاری کار ایران

مدیریت صحیح و سازنده منابع و مصارف آب و برق با کمک رسانه‌ها میسر است

 مدیریت صحیح و سازنده منابع و مصارف آب و برق با کمک رسانه‌ها میسر است
کد خبر : ۱۳۸۴۷۵۲

امروز دوشنبه مورخ ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۲ و در آستانه گرامیداشت روز خبرنگار، نشست صمیمی وزیر نیرو با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فعال در صنعت آب و برق برگزار شد

به گزارش ایلنا از  وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان در نشست مشترک با اهالی رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن تاکید بر نقش موثر رسانه‌ها در آگاه‌سازی افکار عمومی و همراه کردن مردم با برنامه‌های توسعه‌ای و مدیریت مصرف آب و برق گفت: در پی نقش آفرینی قابل تقدیر رسانه‌ها در یک سال گذشته شاهد بودیم که مردم همراهی بسیار خوبی با برنامه‌های مدیریت مصرف آب و برق داشتند و نتیجه این تعامل و همراهی، حفظ پایداری شبکه‌ها در زمان اوج مصرف بود.

وزیر نیرو افزود: در فصل گرم سال جاری و در پی اطلاع‌رسانی‌های به موقع در ارتباط با مدیریت مصرف برق، مردم همراهی بسیار خوبی با صنعت برق داشتند که نتیجه این همراهی، حفظ پایداری شبکه برق با وجود افزایش شدید دما بود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم درباره فعالیت‌های وزارت نیرو در حوزه‌های مختلف بیان کرد: امروز در وزارت نیرو ۲ دستور کار بسیار مهم وجود دارد که دستور کار نخست اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف و تکمیل زنجیره‌های خدمات رسانی است و دستور کار دوم نیز اعمال مدیریت صحیح و سازنده بر روی منابع و مصارف آب و برق با بهره مندی از ابزار رسانه است.

محرابیان ضمن تاکید بر اینکه لازم است مردم در جریان جزئیات طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی و توسعه‌ای وزارت نیرو که با هدف افزایش سطح رفاه آن‌ها انجام می‌شود قرار بگیرند، اضافه کرد: اگر ما بتوانیم عملکرد بهتری در نحوه اطلاع‌رسانی در‌باره پیشبرد برنامه‌های خود داشته باشیم، بدون شک در حوزه مدیریت منابع و مصارف شاهد همراهی قابل ملاحظه هموطنان خواهیم بود.

وی در این باره تصریح کرد: برای نمونه می‌توان به حادثه سد امیر کبیر و مدیریت کارآمد برای جلوگیری از بحران برای هموطنان اشاره کرد که در این زمینه رسانه توانست با انجام رسالت آگاه سازی، دشواری‌های فرایند تامین و پایدارسازی شبکه آبرسانی را برای افکار عمومی به درستی بازگو کرده و آن‌ها را با صنعت آب در مدیریت این بحران همراه سازد.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دشواری‌های فراوان فرایند تولید برق در نیروگاه‌ها ادامه داد: همکاران ما در نیروگاه‌ها بعضاً در دمای بیش از ۷۰ درجه مشغول به فعالیت هستند تا بتوانند برق پایدار و مطمئن را برای بخش‌های مختلف تامین کنند که لازم است با کمک فعالان رسانه این زحمات به جامعه منعکس شود تا به این واسطه هموطنان نیز در مدیریت مصرف تعامل بیشتری با صنعت برق کشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشور‌های جهان دوره اوج بار مصرف برق با قیمت‌گذاری افزایشی کنترل می‌شود، بیان کرد: ما در ایران برای کاهش مصرف برق در بازه‌های زمانی اوج بار از سیاست تشویقی و فرهنگ سازی استفاده می‌کنیم که تحقق مناسب این رسالت نیازمند تقویت ارتباط رسانه‌ها با وزارت نیرو است.

محرابیان در ادامه سخنان خود با تاکید بر نقش رسانه در همراه‌سازی مردم در مدیریت مصرف، اضافه کرد: همه این اقدامات باید به شکلی صورت گیرد که منجر به نگرانی افکار عمومی نشود؛ قرار است وزارت نیرو فصل نوین همکاری با رسانه‌ها را در کنار بیان مطالبات مردم رقم بزند و در این چارچوب اقدامات، تلاش‌ها، دغدغه‌ها، انواع روش‌های مدیریت و ... به مردم از زبان رسانه منعکس شود.

وزیر نیرو در بخش پایانی سخنان خود نیز به معرفی سخنگو‌های صنعت آب و برق پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به حجم زیاد پروژه‌ها و گستردگی مسائل حوزه آب در این حوزه سه سخنگو خواهیم داشت که «فیرو قاسم زاده»، «عیسی بزرگ زاده» و «هاشم امینی» هستند که به ترتیب در حوزه مباحث فنی و تکنیکی مسائل آب، طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ صنعت آب و آب روستایی و شهری با رسانه‌ها همکاری خواهند کرد و «مصطفی رجبی مشهدی» نیز به عنوان سخنگوی صنعت برق همراه رسانه‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز