خبرگزاری کار ایران

جابجایی زائران اربعین بدون حادثه لطف خدا بود

جابجایی زائران اربعین بدون حادثه لطف خدا بود
کد خبر : ۱۲۸۵۸۷۷

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حالی که در سنوات گذشته ۴٠ تا ۵٠ هزار نفر در ایام اربعین از طریق بخش هوایی به مقاصد عراق جابه جا شدند امسال ١٠٠ هزار زائر از طریق حمل و نقل هوایی عازم عراق شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رستم قاسمی با بیان اینکه اربعین یک رویداد و موضوع جهانی است، اظهار داشت: مسلمان کشورهای مختلف تلاش می‌کنند در مراسم اربعین در عراق حضور داشته باشند به طوریکه امسال ابتدای مراسم اربعین در کشور پاکستان حضور داشتم و آنها از سهمیه کم پروازها به عراق گلایه مند بودند.

وی تاکید کرد: نگران جابجایی این حجم از زائر در این مدت بسیار کوتاه بودیم و این لطف خدا بودیم که این حجم از زائران بدون حادثه و مشکل جابه‌جا شدند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : در حالی که در سنوات گذشته ۴٠ تا ۵٠ هزار نفر در ایام اربعین  از طریق بخش هوایی به مقاصد عراق جابه جا شدند امسال ١٠٠ هزار زائر از طریق حمل و نقل هوایی عازم عراق شدند.

همچنین شهریار افندی‌زاده با بیان اینکه در مراسم اربعین امسال ٣.۵ میلیون زائر از طریق سه مُد حمل و نقلی جاده‌ای، هوایی و ریلی جابه جا شدند، اظهار داشت: ستاد اربعین در وزارت راه و شهرسازی از اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد و این طرح از ١١ تا ٣١ شهریور ماه به اجرا رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در سال ٩٨ میزان جابجایی زائران حدود ٣ میلیون نفر بوده که در سال ١۴٠١ میزان جابه‌جایی زائران به ٣.۵ میلیون نفر رسید.

وی ادامه داد : با احتساب رفت و برگشت به طور مجموع ٧ میلیون زائر در بازه زمانی سه هفته جابه جا شدند، که سهم حمل و نقل جاده‌ای در این جابه‌جایی ‌ها ٩١ درصد ، سهم بخش هوایی ۴ درصد و سهم بخش ریلی ۵ درصد داشته‌است.

افندی‌زاده گفت: از بین پایانه‌های مرزی ششگانه دو پایانه مرزی مهران با سهم ۵٠ درصدی و پایانه مرزی شلمچه با سهم ٢٩ درصدی پرترافیک ترین پایانه مرزی مشترک ایران و عراق در این ایام بودند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: در این مدت بیش از ٨ هزار دستگاه اتوبوس فعال بوده که ٧١ هزار و ۶٠٠ سرویس را برای جا به جایی یک میلیون و ۶٠٠ هزار نفر ارایه کردند.همچنین ۲هزار و ۴٣١ پرواز از فرودگاه‌های کشور بیش از ١٠٠ هزار زائر را به عراق منتقل کردند.

همچینین حمید سیدی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه در ایام اربعین آمار کل پروازها ٣ هزار و ٩۵٩ پرواز بوده گفت: ١۴٠ هزار زائر را از فرودگاه‌های ایران به فرودگاه‌های عراق منتقل شدند.

وی ادامه داد : ۵٣ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌های کشور است که در هر ٢۴ ساعت ١۵٠٠ پرواز را در آسمان ایران مورد کنترل قرار می‌دهند .

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز