خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

۱۰ هزار میلیارد تومان زمین دولتی می‌فروشیم/ واگذاری ۸۰۰ هکتار اراضی دولتی برای ساخت واحد‌های نهضت ملی

۱۰ هزار میلیارد تومان زمین دولتی می‌فروشیم/ واگذاری ۸۰۰ هکتار اراضی دولتی برای ساخت واحد‌های نهضت ملی
کد خبر : ۱۲۷۳۹۷۴

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اراضی برای فروش در سطح کشور شناسایی کرده‌ایم که براورد شده این اراضی بالای 10 هزار میلیارد تومان به فروش برسند و به مزایده می‌روند و طبق قانون درامد حاضل از فروش انها به صندوق ملی مسکن انتقال داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا فخاری، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست خبری امروز با اشاره به واگذاری اراضی از سوی سایر دستگاه‌های به وزارت راه و شهرسازی برای تامین اراضی ساخت نهضت ملی مسکن اظهار داشت: حدود ۶۰ هزار هکتار  اراضی ملی و دولتی شناسایی شده‌اند که از این میزان اراضی شناسایی شده 7 هزار هکتار قابلیت واگذاری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای یک میلیون و 700 هزار واحد نهضت ملی است و از بین دستگاه‌هایی که اراضی آنها واجد شرایط بوده وزارت نفت هنوز اراضی خود را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار نداده است.

وی ادامه داد: با پیگیری رییس جمهوری تاکنون 800 هکتار از این اراضی به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده‌ که بیشترین اراضی مربوط به وزارت جهاد کشاورزی بوده‌است.   

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره یه اماده سازی این اراضی برای استفاده آن در پروژه نهضت ملی مسکن گفت: هزینه آماده سازی زمین برای هر واحد مسکونی 25 میلیون تومان برآورد می‌شود که باید توسط متقاضی پرداخت شود.  

فخاری با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی به دنبال تولید انبوه مسکن با کاهش قیمت تمام شده‌ است، ادامه داد: در پروژه نهضت ملی مسکن واگذاری زمین به صورت رایگان انجام می‌شود تا وعده کاهش قیمت مسکن را تحقق بخشیم.  

وی افزود: تا به امروز برای پروژه نهضت ملی مسکن 23 هزار هکتار اراضی خالص مسکونی برای 1.5 میلیون مسکن تامین شده است و تراکم این واحدها 70 نفر در هر هکتار است.   

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه اراضی دولت در شهر تهران بسیار محدود است و اولویت از استفاده از این میزان موجود برای اراضی مولد است، گفت: در مناطقی در استان تهران مانند ایوانکی مشکل تامین زمین نداریم و همچنان در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و قسمتی از استان کرمان مشکلی برای تامین زمین در ساخت نهضت ملی مسکن  نداریم و عمده مشکل در تامین زمین متوجه نقاطی مانند غرب کشور مانند کردستان و یا استان های شمالی به دلیل مرغوبیت اراضی کشاورزی می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال ایلنا درباره میزان فروش اراضی و انتقال درآمد ان به صندوق ملی مسکن اظهار داشت: پیگیر موضوع شناسایی اراضی واجد شرایط برای فروش در استان‌ها بودیم و اراضی شناسایی شده و واجد شرایط نباید معارض داشته باشند و کارآیی مور نیاز فروش و امکان بارگذاری را داشته باشند. با این شرایط اراضی برای فروش در سطح کشور شناسایی کرده‌ایم که براورد شده این اراضی بالای 10 هزار میلیارد تومان به فروش برسند و به مزایده می‌روند و طبق قانون درامد حاضل از فروش انها به صندوق ملی مسکن انتقال داده می‌شود.    

وی همچنین با اشاره به نحوه واگذاری خانه‌های سازمانی به متقاضاین تاکید کرد: روش واگذاری خانه‌های سازمانی دیگر مانند روال گذشته نیست و بر اساس قانون تمام خانه‌های سازمانی باید به فروش برسند.

فخاری همچنین درباره میزان زمین‌خواری در یک سال گذشته اظهار داشت: با قانون جدید، زمین ‌خواری در حوزه های وزارت راه و شهرسازی به صفر رسیده است. امکان دارد که عده‌ای در این باره اقداماتی را انجام داده باشند اما به سرعت خلع ید شده ‌اند و اراضی به دولت برگشته‌است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز