خبرگزاری کار ایران

اردن نیز از اینفلوئنسرها مالیات دریافت می‌کند

اردن نیز از اینفلوئنسرها مالیات دریافت می‌کند
کد خبر : ۱۲۷۰۸۶۸

اردن اخیرا و پس از امارات، عربستان و مصر، مالیات بر درآمد بر افراد مشهور در شبکه های ارتباط جمعی وضع کرد.

به گزارش ایلنا از اسکای نیوز عربی، این نوع مالیات از افراد مشهور در سوشال مدیا یا اینفلوئنسر در جهان عرب جدید نیست، بلکه امارات متحده عربی اولین کشوری بود که با موفقیت آن را اجرا کرد و پس از آن عربستان و مصر نیز از افراد مشهور در رسانه های ارتباط جمعی مالیات اخذ کردند.

اخیرا نیز اردن قانون مالیات بر درآمد را بر افراد مشهور در شبکه های ارتباط جمعی اجرایی می کند.

موسی الطراونه، سخنگوی اداره مالیات اردن در گفت وگویی با اسکای نیوز، گفت که این اداره مالیاتی بر افراد مشهور در سوشال مدیا وضع نکرده بلکه آنها مشمول قانون مالیات بر هر نوع درآمد شدند.

وی اشاره کرد که استقبال خوبی از سوی افراد مشهور در رسانه های ارتباط جمعی در اردن صورت گرفته و اکنون بیش از صد نفر اطلاعات مالی خود را ارائه کرده اند.

از سوی دیگر نورالدین الیوسف، از فعالان رسانه ای در اردن در گفت وگویی با اسکای نیوز گفت که موافق رویکرد برخی کشورهای عربی با هدف ساماندهی رسانه های جمعی است.

زاوین کیومجیان، از فعالان رسانه ای نیز بیان کرد که رسانه های ارتباط جمعی این قدرت را به استفاده کنندگان از این فضا می دهد تا از ویژگی پیگیری که به ابزار قدرت تبدیل شده استفاده کنند.

وی اشاره کرد که اینفلوئنسری اخیرا به عنوان یک فعالیت محسوب می شود و این تغییر موجب به وجود آمدن سردرگمی در برخی از کشورها شده است.

در همین رابطه رشاد اسکندرنانی، روزنامه نگار عرب اشاره کرد که عربستان در راستای تعهد خود به توسعه تبلیغات در رسانه های ارتباط جمعی، مجوزی 3 ساله برای ارائه تبلیغات در سوشال مدیا در مقابل پرداخت مالیات ارائه می دهد.

وی تصریح کرد که این اقدام، بازتاب های مثبتی از لحاظ پایبندی اینفلوئنسرها به قانون دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز