عذرخواهی دولت ارمنستان از رانندگان ایرانی
وزیر مدیریت منطقهای و زیرساخت ارمنستان اظهار داشت: از تمام رانندگانی که در مسیر ترانزیتی جایگزین ایران – آذربایجان در کشور ارمنستان عبور میکنند عذرخواهی میکنم چراکه در حال حاضر این مسیر استاندارد نیست و در مقاطعی دچار پیچهایی است که ما به دنبال حذف این پیچها و استانداردسازی مسیر جایگزین برای کامیونهای ایرانی هستم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، گنل سانوسیان در حاشیه دیدار با وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ارمنستان برای تکمیل کریدور شمال- جنوب بسیار علاقهمند است، اظهار داشت: تکمیل این کریدور نه تنها میتواند باعث ارتقاء ارتباط ایران و ارمنستان شود بلکه در ترانزیت بینالمللی هم موثر است.
وی افزود: دولت ارمنستان تکمیل کریدور شمال- جنوب را اولویت برنامههای خود میداند و به طور سریع در حال انجام این پروژه است به طوری که در حال ساخت زیرساختهای این کریدور در استان همجوار ایران هستیم.
وزیر مدیریت منطقهای و زیرساخت ارمنستان با بیان اینکه از حضور شرکتهای ایرانی برای تکمیل زیرساختهای این کریدور خوشحال میشویم، گفت: همچنین از تمام رانندگانی که در مسیر ترانزیتی جایگزین ایران – آذربایجان در کشور ارمنستان عبور میکنند عذرخواهی میکنم چراکه در حال حاضر این مسیر استاندارد نیست و در مقاطعی دچار پیچهایی است که ما به دنبال حذف این پیچها و استانداردسازی مسیر جایگزین برای کامیونهای ایرانی هستم.
سانوسیان با اشاره به ساخت مسیر جایگزین برای کامیونهای ایرانی اذعان کرد: به زودی این مسیر حداقل 10 کیلومتر نزدیکتر و همچنین ایمنتر خواهد شد و سعی میکنیم پیچهای تند آن را حذف کنیم.
وی درباره استفاده از خدمات مهندسی ایران اظهار داشت: در بحث استفاده از خدمات مهندسی ایران، مذاکراتی در حال انجام است و روز گذشته هم این فرصت را داشتیم تا از نمایشگاه نفت و گاز بازدید کنیم و شاهد توان تجهیزات و خدمات مهندسی تولید شده در ایران بودیم.
وزیر مدیریت منطقهای و زیرساخت ارمنستان با اشاره به استفاده از توان مهندسی ایرانی در بحث راهسازی گفت: بازدیدی از آزادراه تهران- شمال خواهیم داشت که از نزدیک خدمات فنی و مهندسی این شرکتهای ایرانی و توان مهندسان ایرانی را ببینیم.
سانوسیان درباره کریدور شرق (اتصال بندر چابهار به هند) بیان کرد: ارمنستان هم در این توافقنامه حضور دارد و ایران و ارمنستان از لحاظ جغرافیایی در منطقهای قرار دارند که برای ترانزیت بینالمللی نقطه عطفی محسوب میشوند و بار از خلیج فارس میتواند از مسیر ایران و ارمنستان به اروپا حمل شوند.