خبرگزاری کار ایران

سفیر چین در ایران مطرح کرد؛

شرکت‌های چینی مشاغل زیادی در ایران ایجاد کرده‌اند

شرکت‌های چینی مشاغل زیادی در ایران ایجاد کرده‌اند
کد خبر : ۱۱۹۹۷۷۷

سفیر چین در ایران اظهار داشت: چین برای سال‌های متوالی شریک اول تجاری ایران محسوب شده و ایران نیز از شرکای تجاری چین در خاورمیانه است. شرکت‌های چینی مشاغل زیادی را در ایران ایجاد کرده و پرداخت مالیات آنها نیز افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، چانگ هوا در وبینار «50 سال روابط ایران و چین و نگاه به آینده» اظهار کرد: با هدایت رهبران دو کشور روابط ایران و چین به گسترش رسیده دو طرف پیشبرد روابط و تعاملات خود را حفظ کرده‌اند. ایران و چین در برابر کرونا به الگوی همبستگی تبدیل شدند. ایران از گذشته نقش کلیدی در جاده ابریشم داشته و در عصر جدید هم ایران و چین به شرکای راهبردی در کمربند و جاده تبدیل شده‌اند.

وی افزود:‌ چین برای سال‌های متوالی شریک اول تجاری ایران محسوب شده و ایران نیز از شرکای تجاری چین در خاورمیانه است و سرمایه گذاری چین در ایران نیز افزایش داشته است. شرکت‌های چینی مشاغل زیادی را در ایران ایجاد کرده و پرداخت مالیات آنها نیز افزایش یافته است.

سفیر چین در ایران بیان کرد: موسسات چینی تلاش می‌کنند حضور و پشرفت خود را با پیشرفت اجتماعی در ایران گره بزنند همکاری دو کشور منافع زیادی برای ایران و چین به همراه آورده است.

وی افزود: در ماه مارس 2021 چین و ایران توافق همه جانبه را امضا و در ژانویه سال جاری وزرای خارجه چین و ایران آغاز این همکاری همه جانبه را اعلام کردند. این همکاری در حوزه‌هایی مانند انرژی، عمل و فناوری، تولید، پزشکی و بهداشت و همچنین توسعه زیرساخت‌هاست. همچنین توافقاتی در مورد همکاری در حوزه‌های فرهنگی مانند آموزش و پرورش، سینما و ... شده است.

چانگ هوا خاطرنشان کرد:‌ ما باید برای این نیروی بالقوه همه تلاش خود را به کار بگیریم و پروژه به پروژه پیش برویم و از همکاری‌های خود به دستاوردهای بیشتری برسیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز