خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

شرایط برای تغییرات بنزینی مهیا نیست

شرایط برای تغییرات بنزینی مهیا نیست
کد خبر : ۱۱۷۲۴۶۳

یک نماینده سابق مجلس گفت: در خصوص مصرف و قیمت باید مطالعه شود و با توجه به شرایط جامعه اقدام کنند، تغییر نحوه توزیع مشکلی را حل نمی‌کند فقط یک پول هنگفتی هدر داده می‌شود تا سامانه جدید برای ثبت کدهای ملی به جای خودرو تعریف شود و در نهایت به دلیل بی‌برنامگی مشکلی هم حل نمی‌شود و کار نمیه‌کاره رها می‌شود.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از برنامه جدید برای تغییر نحوه توزیع بنزین اظهار داشت: یکی از معضلات مبتلابه نظام تصمیم‌گیری در کشور این است کسی که در راس قرار می‌گیرد در نظر دارد کار را از ابتدا شروع کند و طرحی را به نام خود تمام کند و این در حالی است که به مسائل اساسی توجه نمی‌شود و متاسفانه جریانات به همه جا ورود کرده و کار را زخمی می‌کنند و خروجی‌ها هم هیچ است.

وی افزود: مشکل ما در رابطه با بنزین تخصیص آن به فرد و یا خودرو نیست، بحث سوخت در کشور ما این است که مصرف بنزین، گازوئیل و گاز طبیعی بالا و از سوی دیگر قیمت‌ها پایین است، برای اینکه اصلاحی انجام شود باید هم مصرف کنترل شود و از سوی دیگر قیمت‌ها به گونه ای اصلاح شود که هزینه تمام شده دربیاید. 

این نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: دولت‌ها در کشور ما بدون توجه به راه‌های رفته، تجارب دیگران و آسیب‌شناسی اقدامات قبلی در همه حوزه‌ها ورود می‌کنند بدون اینکه تبعات کار بررسی شود.

وی تاکید کرد: در خصوص مصرف و قیمت باید مطالعه شود و با توجه به شرایط جامعه اقدام کنند، تغییر نحوه توزیع مشکلی را حل نمی‌کند فقط یک پول هنگفتی هدر داده می‌شود تا سامانه جدید برای ثبت کدهای ملی به جای خودرو تعریف شود و در نهایت به دلیل بی‌برنامگی مشکلی هم حل نمی‌شود و نیمه‌کاره رها می‌شود. 

میرزایی با طرح این سوال که آیا این اقدام مسائلی را که مواجهیم حل می‌کند یا خیر؟ پاسخ داد: متاسفانه بین مشکلات جامعه و هدف‌گذاری تناسبی وجود ندارد، در حالی که اصلاحات قیمت هم باید در شرایطی که کشور با تنگنا و فشار داخلی و خارجی مواجه نباشد اعمال شود، اکنون فشارتحریم و کارشکنی در کشور زیاد است و نمی‌توان کاری انجام داد، در هر حال ممکن است در نحوه توزیع برخی کالاهای اساسی مشکل داشته باشیم اما در مورد بنزین اینگونه نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز