ایران به دانش فنی گیربکسهای VOITH آلمان دست یافت/ ۲۵۰ هزار یورو صرفهجویی شد
شرکت انتقال گاز ایران با 250 هزار یورو صرفه جویی و برای نخستین بار در کشور به دانس فنی ساخت، تعمیر، بازسازی و راه اندازی گیربکس الکتروکمپرسور شرکت VOITH( فویت) آلمان دست یافت.
به گزارش ایلنا، مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران در آیین بهره برداری از پروژه تعمیر، بازسازی و راه اندازی گیربکس الکتروکمپرسور واحد F تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز گفت: این تجهیز راهبردی به دلیل محدودیت های بین المللی و عدم همکاری شرکت سازنده از 6 سال گذشته تاکنون از مدار خارج شده بود.
مهدی جمشیدی دانا با بازخوانی بخشی از فرآیند دستیابی شرکت انتقال گاز ایران به دانش فنی تجهیز اظهار کرد: گیربکس الکتروکمپرسور واحد F تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز، سال 93 نصب و در سال 94 پس از 300 ساعت کارکرد به دلیل مشکلات فنی از مدار خارج شد.
وی اظهار کرد: شرکت سازنده به دلیل تحریم ها از حضور، تامین قطعات و رفع عیوب این تجهیز امتناع کرد.
مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران ادامه داد: بر اساس برآوردهای های اولیه در سال 96 بیش از 265 هزار یورو برای تعمیر و راه اندازی مجدد گیربکس برآورد شد در حالی که سال 1400 تنها با 15 هزار یورو این تجهیز بومی سازی شد.
جمشیدی دانا با بیان اینکه این تجهیز از به روزترین فناوری ها بهره می برد تاکید کرد: کارکنان شرکت انتقال گاز ایران در سالی که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده است فعل خواستن را به معنای واقعی صرف کردند.
به گفته وی، با اعتماد به ظرفیت جوانان توانمند منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران، در قالب کار تیمی تمام عیار و تنها با کمتر از 500 میلیون تومان( 15 هزار یورو)، موفق به بومی سازی گیربکس الکتروکمپرسور تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز شده ایم.
مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه این شرکت به دانش فنی گیربکس های فویت آلمان دست یافته است، اعلام کرد: تعمیر، مونتاژ، نصب و راه اندازی گیربکس الکتروکمپروسور واحد F تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز، با موفقیت انجام شد و این تجهیز راهبردی هم اکنون در حال بهره برداری است.
وی یادآور شد: راه اندازی این واحد در پایداری انتقال گاز به ویژه در فصل سرما بسیار حائز اهمیت بوده و این خودباوری برای نخستین بار در کشور تحقق یافته است.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران درباره مشخصات فنی این تجهیز گفت: ورودی این گیربکس از الکتروموتور با توان 8.4 MW و دور 1500 RPM تامین می شود و خروجی آن که به کمپرسور گاز وصل می شود در محدوده (8400 – 12600 RPM) کار می کند و می تواند تا 70 هزار ساعت بصورت Free Maintenance مورد بهره برداری قرار گیرد.