خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۶۰۰ میلیون لیتر گازوییل‌ با افتتاح آزادراه غدیر

صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۶۰۰ میلیون لیتر گازوییل‌ با افتتاح آزادراه غدیر
کد خبر : ۱۰۳۸۱۹۷

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ساخت و افتتاح آزادراه جنوبی تهران گفت: آزادراه غدیر ‌شریان حیاتی استان‌های تهران، البرز و قزوین ‌ است، پیش‌بینی شده در بیست سال اول بهره‌برداری از این پروژه صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۶۰۰ میلیون لیتر گازوئیل محقق شود.

به گزارش ایلنا، خیرالله خادمی درباره ساخت آزادراه جنوبی تهران (غدیر) اظهار داشت: این آزادراه که به نوعی نقش پدافند غیرعامل هم برای استان‌های البرز و تهران را ایفا می‌کند، ‌با مشارکت ۷۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و پیمانکاری قرارگاه و سرمایه‌گذاری ۳۰ درصدی دولت، مراحل نهایی را می‌گذارند و تقریباً تکمیل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه غدیر ‌شریان حیاتی استان‌های تهران، البرز و قزوین ‌ است، گفت: این مسیر آزادراهی بر سر چهار راه کریدورهای ترانزیتی شرق ـ غرب و شمال ـ جنوب قرار دارد و در رشد ترانزیت عبوری از کشور مثمر ثمر است.

وی با بیان اینکه این مسیر آزادراهی به طول ۱۵۸ کیلومتر دارای دو باند و ۶ خط عبور و عرض ۳۷ متر است، اضافه کرد: این مسیر آزادراهی ۶۰ کیلومتر رمپ و لوپ دارد و با این حساب طول کل پروژه آزادراه حدود ۲۲۰ کیلومتر است.

خادمی اضافه‌کرد: آزادراه غدیر از آبیک در تقاطع آزادراه ‌قزوین-کرج آغاز می‌شود و پس از گذشت از تقاطع ماهدشت با آزادراه تهران-ساوه و آزادراه تهران-قم تقاطع دارد و به محدوده چرمشهر در آزادراه قم گرمسار متصل می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه این مسیر آزادراهی در قالب چهار قطعه ساخته شد، اظهار داشت: این مسیر آزادراهی چهار تقاطع ریلی نیز دارد و از چهار خط‌آهن هم عبور می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأثیر آزادراه‌ها در کاهش سوانح رانندگی، صرفه‌جویی در زمان سفر، مدیریت بار ترافیکی، ارتقاء ایمنی سفر و کاهش مشکلات زیست محیطی را از دستاوردهای آزادراه غدیر عنوان کرد.

وی افزود: کاهش متوسط ۹۰ دقیقه‌ای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و کاهش متوسط ۱۱۰ دقیقه‌ای زمان سفر برای وسایل نقلیه نیمه سنگین از مزایای این مسیر آزادراهی است.

خادمی توسعه آزادراه‌ها در کاهش مصرف سوخت را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: پیش‌بینی شده است در بیست سال اول بهره‌برداری از این پروژه صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۶۰۰ میلیون لیتر گازوئیل محقق شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزایش ظرفیت ترافیک خروجی های غربی و جنوبی و شرقی تهران را از مزایای اجرای آزادراه جنوبی تهران یا همان آزادراه غدیر عنوان کرد.

وی ادامه داد: صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش تولید آلاینده ها و گازهای گلخانه‌ای و زیست‌محیطی در کلانشهرهای تهران و کرج و کاهش تولید چهار و نیم میلیون تن دی اکسید کربن در بیست سال اول بهره‌برداری از مهمترین دستاوردهای آزادراه غدیر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز