معاون کل سازمان توسعهتجارت مطرح کرد:
آینده مطلوب تولید ملی در گروه صادرات
معاون کل سازمان توسعه تجارت گفت: این سازمان از همه ظرفیتهای خود برای ارتقای جایگاه برندهای ایرانی در سطح منطقه و جهان استفاده خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمدرضا مودودی در حاشیه بازدید از کارخانههای تولیدی گروهصنعتی انتخاب، بهرهوری را از حلقههای مفقوده تولید ایران عنوان کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم کشوری با رویکرد صادراتی باشیم، ناگزیر به داشتن قیمتهای رقابتی هستیم و داشتن قیمت، کیفیت و محصول رقابتی مستلزم آن است که بهرهوری به صورت جدی در آن دنبال شود.
وی به اهمیت استفاده بهینه از فنّاوری روز دنیا اشاره کرد و گفت: برداشت من از مجموعه انتخاب در این بازدید، رعایت این مقوله است یعنی هم از آخرین فناوری استفاده میکنند و هم در به حداکثر رساندن بهرهوری بسیار دقیق هستند.
معاون کل سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: باعث دلگرمی است در کشور ظرفیتهایی در این سطح و قابلیتهایی هم در حوزه کالاهای با ارزشافزوده بالا و هم محصول نهایی وجود دارد که میتواند ما را از بحث واردات و مصرف کالاهای مصرفی تقریباً مستقل کند.
وی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم بیشترین حجم تولید کالاها به همین سطح پیش برود، مخصوصاً در بازدیدی که از گروهصنعتی انتخاب داشتیم این مجموعه را مجموعهای شاداب، توانمند و جوان در حوزه تولید لوازمخانگی دیدیم که علاقهمند به استفاده از آخرین فنّاوری و دارای توانمندی بالایی در زمینه بهره وی است.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت آینده مطلوب تولید داخل را در گرو صادرات دانست و گفت: بحث صادرات آینده مطلوب همه است، یا باید صادرات کنیم و یا تولید را کنار بگذاریم. تعرفهها نمیتواند چندان دیوارهای محکمی برای جلوگیری از هجوم کالاهای خارجی باشد و ما دیر یا زود باید به سازمان تجارت جهانی بپیوندیم، بنابراین باید هرچه سریعتر به این دریای بدون حد و مرز وارد شویم.
وی به اهمیت برند در قدرت صادرات محصولات اشاره کرد و گفت: بدون تردید رقابت در این سطح و صادرات در سطح کلانتر نیازمند برندینگ هست. ما در کشور برندهای بزرگ زیادی داریم، اما این برندهای بزرگ نتوانستهاند به جایگاه مطلوب بینالمللی و منطقهای برسند.
مودودی در ادامه با اشاره به تلاشهای سازمان توسعه تجارت برای افزایش قدرت صادراتی صنایع داخلی اظهار داشت: این سازمان به عنوان متولی صادرات غیرنفتی کشور، تمام تلاش خود را میکند تا برندهای ایرانی را در سطح منطقه معرفی کند.
وی تصریح کرد: رایزنهای سازمان توسعهتجارت در کشورهای دیگر به عنوان بازوهای کمکی صنعت ایران عمل خواهند کرد و این سازمان میکوشد در بخشهایی مثل حملونقل در بازارهای هدف مشترک یارانه اعطا کند.