رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان:
بی توجهی به مقوله آموزش، مهمترین چالش واحدهای تولیدی کشور است
برخی از استادان دانشگاه متصورند که واحدهای صنعتی در اوج سوددهی قرار دارند. ولی از مشکلات متعدد آنها خبر ندارند و به همین دلیل، ارتباط مستمری بین دانشگاه و صنعت شکل نمی گیرد.
رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان در یازدهمین جلسه کمیسیون آموزش و پژوهشهای کاربردی اتاق اصفهان تصریح کرد: آموزش به عنوان مهمترین عامل در افزایش بهره وری و سودآوری یک بنگاه اقتصادی شناخته شده ولی متاسفانه اغلب واحدهای تولیدی به این موضوع کمترین توجه را دارند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مرتضی بیشه تصریح کرد: در آموزش به بخش تولید باید تحول ساختاری ایجاد شود و با استفاده از تکنولوژیهای ارتباطی نوین، آموزش را به کارگاهها و کارخانهها برد تا کارکنان و مدیران در محل کار خود آموزشهای لازم را طی کنند.
وی ایجاد موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق اصفهان را لازم و ضروری دانست و گفت: اتاق به عنوان مشاوره سه قوه و پارلمان بخش خصوصی میتواند زمینه تقویت واحدهای تولیدی را با اموزشهای مستمر فراهم کند.
بیشه، در بخش دیگری از سخنان خود خواستار پایین آمدن توقع دانشگاهیان از واحدهای صنعتی شد و گفت: برخی از استادان دانشگاه متصورند که واحدهای صنعتی در اوج سوددهی قرار دارند ولی از مشکلات متعدد آنها خبر ندارند و به همین ارتباط مستمری بین دانشگاه و صنعت شکل نمیگیرد.
وی افزود: ایجاد درک متقابل بین دانشگاهیان و واحدهای صنعتی میتواند توسعه اقتصادی و دانش را برای کشور ایجاد کند.
آموزش یکی از ارکان مهم اتاق بازرگانی است
«خسرو کسائیان»، رییس اتاق اصفهان، در این جلسه خواستار تقویت حلقه ارتباط دانشگاه و صنعت شد و گفت: موانع برقراری این ارتباط با درایت هر دو طرف باید برداشته شود.
وی استفاده از استادان جوان و به روز در ارایه مطالب آموزشی را مهم اثرگذار دانست و گفت: نباید اطلاعات قدیمی به طور مرتب تکرار شود.
کسائیان تصریح کرد: آموزش یکی از ارکان مهم اتاقهای بازرگانی است که باید مورد توجه اعضای آن قرار گیرد.
کارگروهی و کارافرینی در جامعه ایرانی جایگاهی ندارد
«علیرضا نادری»، مسوول کمیته ارتقا فرهنگ کار، کارآفرینی و کار گروهی اتاق اصفهان، با اشاره به فعالیت این کمیته از امضای تفاهم نامه اتاق اصفهان با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به زودی خبر داد و گفت: در این تفاهم نامه آموزش و فرهنگ سازی کار آفرینی و کارگروهی در مدارس مورد تاکید قرار گرفته است.
وی افزود: کارگروهی و کارآفرینی در جامعه ایرانی جایگاهی ندارد و این کمیته خواستار فرهنگ سازی این دو موولفه در جامعه است.
«کوروش خسروی»، عضو کمیسیون آموزشی، در این جلسه از پروژه تهیه و تدوین محتوای اموزشی برای واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: به دلیل کمبود وقت مدیران واحدهای تولیدی، دورههای مورد نیاز در قالب فیلم و فایلهای صوتی آموزشی تهیه و در اختیار آنان قرار میگیرد.