مدیر کل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
اعتمادسازی، باعثجذب افکار عمومی میشود
اعتماد سازی و ایجاد فضای اعتماد متقابل در حوزه فرهنگ و هنر لازم است زیرا اعتمادسازی افکار عمومی را جلب می کند.
مدیر کل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: یکی از کارهای مثبت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصالت دادن به ظرفیتهای فرهنگی و هنری استانهاست.
به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد مهدی احمدی گفت: با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی جشنواره های ملی به استان ها منتقل می شود و استان ها نیز موظف هستند جشنواره استانی خود را به شهرستان ها منتقل کنند.
وی تصریح کرد: مدیران فرهنگی باید دارای شاخص هایی مانند مخاطب شناسی باشند و مخاطبان خود را به خوبی بشناسند.
احمدی داشتن اندیشه و برنامه ریزی و تفکر سازماندهی شده، شناخت فرصت های غالب فرهنگی استان یا شهرستان را از دیگر شاخص های مدیران فرهنگی عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: مدیر فرهنگی باید قدرت تحلیل خوبی داشته باشد و واقعیت های فرهنگی و اجتماعی را بشناسد و آنها را طرح و تحلیل کند.
مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عامل بودن خود مدیر فر هنگی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: لازم است رفتار، کردار و شخصیت مدیر فرهنگی برای زیر مجموعه خود الگو باشد.
وی تفکیک موضوعات فرهنگی و عرفی با دین، اخلاق محوری در حوزه فرهنگ را از دیگر شاخص های مدیران فرهنگی عنوان کرد. احمدی اظهار داشت: اعتماد سازی و ایجاد فضای اعتماد متقابل در حوزه فرهنگ و هنر لازم است زیرا اعتمادسازی افکار عمومی را جلب می کند.
وی پرهیز از نگاه امنیتی به مسایل فرهنگی را از دیگر شاخص های مدیران فرهنگی دانست و افزود: هوشیار بودن با داشتن نگاه امنیتی متفاوت است.
مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: مدیران فرهنگی برای ارتباط موفق و تاثیرگذار لازم است این شاخص ها را بدانند و در عمل رعایت کنند.