خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی همایش بین المللی ادیان توحیدی:

ایجاد همبستگی ادیان توحیدی در ایجاد آرامش و امنیت نقش به‌سزایی داشته باشد

ایجاد همبستگی ادیان توحیدی در ایجاد آرامش و امنیت نقش به‌سزایی داشته باشد
کد خبر : ۲۱۵۴۸۹

توسعه روابط و برگزاری برنامه‌های فرهنگی بین ادیان توحیدی با توجه به ظهور و بروز گروه‌های افراطی در خاورمیانه و همچنین جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه ضروری است.

دبیر اجرایی همایش بین المللی ادیان توحیدی با اشاره به اینکه ایجاد همبستگی بین ادیان توحیدی در سراسر دنیا می‌تواند در ایجاد آرامش و امنیت نقش بسزایی داشته باشد، گفت: توسعه روابط و برگزاری برنامه‌های فرهنگی بین ادیان توحیدی با توجه به ظهور و بروز گروه‌های افراطی در خاورمیانه و همچنین جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، فریبرز راهدان، در نشست خبری که به مناسبت برگزاری ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی در اصفهان برگزار شد با بیان اینکه بخش تخصصی این همایش در چهار بخش مفهوم‌شناسی، روش‌شناسی، پیشینه‌شناسی و مساله‌شناسی برگزار خواهد شد، ادامه داد: این همایش در بخش عمومی خود پذیرای حضور نمایندگان و رهبران دینی ادیان توحیدی جهت مبادلات و تعاملات مستقیم خواهد بود، ضمن اینکه پیام مستقیم آیت الله العظمی مظاهری نیز در این مراسم قرائت خواهد شد.

وی با بیان اینکه مطالعه فرهنگ نگرانه به جایگاه ادیان توحیدی در مواجه با مسائل دینی جهان معاصر نیز از محورهای اصلی و مهم بخش تخصصی همایش است، ادامه داد: همایش بین‌المللی ادیان توحیدی هر دو سال یک بار پذیرای مقالاتی از ادیان توحیدی مختلف است؛ مقالات پس از رسیدن به دبیرخانه جشنواره مورد بررسی قرار خواهند گرفت و مقالات برگزیده نیز در فصل‌نامه پژوهشی الهیات تطبیقی چاپ خواهد شد.

راهدان با بیان اینکه متناسب با ارسال مقالات خارجی به دبیرخانه ادیان توحیدی مهمان خارجی نیز در این همایش شرکت خواهند داشت، افزود: برجستگی وجه علمی و محورهای طراحی شده از مهم‌ترین ویژگی‌های این همایش در اصفهان است.

وی افزود: همچنین در بخش تخصصی نیز این همایش در ۴ محور کلی و در ۴ نشست تخصصی ارائه خواهد شد. همچنین مقامات استانی و کشوری نیزدرکنارارائه دهندگان مقالات بر‌تر و اساتید و دانشجویانی که رشته تحصیلی آن‌ها مرتبط با موضوع همایش است نیز حضور خواهند داشت.

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی اصفهان، همچنین از همکاری بیش از ۲۰ نهاد مختلف سیاسی و علمی کشوری در برگزاری همایش بین‌المللی ادیان توحیدی خبرداد و افزود: نهاد ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای علمی همچون مرکز استنادی علوم جهان اسلام و دانشگاه اصفهان در اجرای این طرح همکاری داشته‌اند.

چاپ مقالات بر‌تر همایش ادیان توحیدی در فصلنامه علمی پژوهشی «الهیات تطبیقی»

همچنین رئیس کمیته داوران ششمین همایش ادیان توحیدی ادامه داد: این همایش در ۴ محور اصلی برگزار خواهد شد. محور کلیات، به معنای مفهوم‌شناسی، روش‌شناسی و مسئله‌شناسی. محور جایگاه ادیان توحیدی در عرصه فرهنگی همچون مباحثمربوط به زنان و نگاه جنسیتی.

مجید جعفریان ادامه داد: محور ارائه راهکار از سوی ادیان توحیدی برای حل مباحثی همچون سکولار و موضوعات اومانیستی نیز محور بعدی برگزاری این همایش است، محور توریسم دینی که امروزه اهمیت ویژه‌ای در جهان یافته است، نیز آخرین محور مد نظر ما در برگزاری این برنامه است.

رئیس کمیته داوران ششمین همایش ادیان توحیدی ادامه داد: مرحله فراخوان مقاله این همایش از اواسط شهریور ماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۵ آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه پس از ارزیابی این مقالات در فرصتی یک ماهه، نتایج داوری‌ها تا پیش از برگزاری همایش اعلام خواهد شد و مقالات بر‌تر نیز در فصلنامه علمی پژوهشی «الهیات تطبیقی» به چاپ خواهند رسید.

وی با بیان اینکه نمایندگان و رهبران تمام ادیان الهی در سراسر کشور و به ویژه استان اصفهان همکاری لازم را در راستای برگزاری این همایش داشته‌اند، اظهار داشت: این همایش در ۱۶ بهمن سال جاری و در دو بخش عمومی و تخصصی در هتل عباسی اصفهان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز