استاندار اصفهان تاکید کرد:
دستگاه های اجرایی برای تجهیز و نوسازی مدارس از هیچ کمکی دریغ نکنند
حمایت از آموزش و پرورش، از وظایف دستگاهها است و دستگاههای اجرایی برای تجهیز و نوسازی مدارس از هرگونه کمکی دریغ نکنند.
رسول زرگرپور در نود و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان که در راستای کیفیت بخشی به طرحهای حوزه آموزش ابتدایی، طرح حامی، پروژه مهر و باز گشایی مدارس و همچنین تقدیر و تجلیل از رتبه آوران کنکور سراسری و مسابقات جهانی برگزار شد، از دستگاههای اجرائی خواست از هرگونه کمک و اقدامی در جهت تجهیز و نوسازی و کیفیت بخشی به آموزش و پرورش دریغ نکنند.
به گزارش ایلنا از اصفهان، وی با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش ارتباط مستقیمی با آینده دستگاهها و نظام و کشور دارد، اظهار داشت: سرمایه گذاری در نهاد آموزش و پرورش یک نوع سرمایه گذاری با بازده بسیار بالا و عالی است و از وظایف دستگاههای اجرایی است.
استاندار اصفهان در راستای برگزاری اولین دورهٔ ملی مسابقات بومی محلی دانش آموزان کشور در استان اصفهان، از معاونت توسعهٔ مدیریت و منابع انسانی استانداری خواست از دستگاههای ذیربط جهت تشکیل ستاد برگزاری این جشنواره دعوت کند.
رسول زرگرپور با اشاره به طرح پیشنهادی حمایت از محققین یاریگر آموزش و پرورش، تصریح کرد: عنوان پایان نامهها باید دربرگیرندهٔ یکی از مشکلات روزمرهٔ جامعه باشد و یا حداقل به سطح علمی موضوع مورد نظر بیفزاید و یا تئوری جدیدی را اثبات کند.
وی در ادامه افزود: بسیاری از پایان نامهها به دلیل نداشتن موضوع مناسب، بلا استفاده مانده است که باید در خصوص موضوع پایان نامهها توجه بیشتری صورت گیرد و کیفیت پایان نامهها ارتقا یابد.
استاندار اصفهان تصریح کرد: اگر پژوهشها مراحل خود را به خوبی طی کند میتواند مشکلات آموزش و پرورش را آسیبشناسی کند و از نتایج این پژوهشها استفادهٔ درست شود.
زرگرپور در ادامه به مدارس خاص اشاره کرد و افزود: در مورد خروجی این مدارس، باید کار پژوهشی عمیقی صورت پذیرد و بر اساس نتایج پژوهشها تصمیم گیری شود.
استاندار اصفهان با اشاره به کسب رتبههای تک رقمی کنکور سراسری و همچنین دستیابی دانش آموزان استان به مدالهای مختلف در رشتههای فیزیک، ریاضی و زیست و کسب عنوان قهرمان قهرمانان لیگ دانش آموزی مسابقات جهانی روبوکاپ برزیل توسط تیم دانش آموزی نقش جهان گفت: به عنوان استاندار اصفهان به وجود این جوانان افتخار میکنم.