در هفتمین جلسه کارگروه کشوری ارتقاء بهرهوری ناوگان ریلی در فولاد مبارکه اصفهان:
بیش از ۸۰ درصد حمل و نقل در فولاد مبارکه ریلی ست
ماحصل تلاشهای صورت گرفته در بخش معادن حمل و نقل ریلی و صنایع فولاد سازی کشور باعثرونق هر چه بیشتر اقتصاد کشور میشود.
معاون بهرهبرداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از میزبانی فولاد مبارکه تصریح کرد: ماحصل تلاشهای صورت گرفته در بخش معادن حمل و نقل ریلی و صنایع فولاد سازی کشور باعثرونق هر چه بیشتر اقتصاد کشور میشود که در این جلسه پررنگتر شدن فعالیتهای کارگروههای استانی به منظور برطرف نمودن چالشهای پیش رو، ارایه طرحها و پیشنهادهای مناسب برای اجرای طرحهای توسعه در سامانه حمل ریلی و راهکارهای پرداخت دیون از سوی شرکتها و صنایع، مورد بحثو بررسی قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حسین آشوری ادامه داد: از آنجایی که حلقهٔ جابجایی بار در سیستم ریلی مبتنی بر مراکز بارگیری، مسیر و مراکز تخلیه است و در هر یک از این بخشها مسایل و مشکلات خاص خود وجود دارد، لذا در این نشست تلاش شد با تبادل اطلاعات و راهکارهای پیشنهادی راههای برون رفت از این چالشها مورد بحثو بررسی قرار گیرد که امیدواریم با تعامل و همکاری که در این نشست از سوی همه مسئولین مشاهده کردیم، در آینده نزدیک شاهد این باشیم که حمل بار در حوزه معادن و فولادسازیها بیشتر بوسیله ریل صورت گیرد چرا که این امر نه تنها به صرفه و صلاح ملی است بلکه از نظر اقتصادی هم به نفع شرکتهای صاحب بار است.
وی در خصوص شرایط حمل مواد معدنی از مبدأ معادن به فولاد مبارکه و حمل محصول از این شرکت به مقصد مشتریان تصریح کرد: خوشبختانه فولاد مبارکه از همان ابتدای بهرهبرداری بهرهگیری از سیستم حمل و نقل ریلی را در دستور کار خود قرار داده بود و همیشه بیش از ۸۰ درصد بارهای ورودی خود را ازطریق حمل ریلی به خطوط تولید خود حمل کرده است و تلاش نموده در برنامههای جاری و آتی خود سهم این مهم را نه تنها حفظ کند بلکه آنرا ارتقاء هم بدهد که این باعثمیشود ارزش افزوده بیشتری به بار آید.
وی افزود: در خصوص فولاد مبارکه از آنجایی که سهم حمل ونقل ریلی محصولات نسبت به حمل و نقل مواد اولیه(سنگآهن) کمتراست، با برنامهریزیهای صورت گرفته و تخفیفات داده شده از سوی راه آهن، سهم حمل محصولات فولاد مبارکه بصورت ریلی هم رو به افزایش گذاشته است که امیدواریم طی ماههای آینده میزان بیشتری از محصولات فولاد مبارکه به مقصد مشتریان بصورت ریلی حمل شود.
وی در خاتمه سخنان خود به طرحهای توسعهای که فولاد مبارکه در زمینه ایستگاه راه آهن و کار دامپر شماره ۲ انجام داده است اشاره کرد و گفت: بدون شک این توسعهها با نگاه ملی در این شرکت پایهریزی و اجرایی گردیده است که امیدواریم هر چه سریعتر با اجرای این طرحها فولاد مبارکه به اهداف مورد نظر خود که نفع همه هموطنان در آن است دست یابد.
در این نشست مشکلات و مسایل مربوط به تحویل بار به شرکتهای حمل و نقلی و تأمین به موقع هزینههای حمل بار و محصولات صنایع و همچنین مطالبات شرکتهای حمل و نقلی از شرکتهای تولید کننده، مباحثمربوط به قیمت تمام شده حمل بار بوسیله ریل، افزایش سهم جابجایی بار توسط راه آهن جمهوری اسلامی و طرحهای توسعهٔ حمل و نقل ریلی مورد بحثو بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.