خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

حدود ۱۰۰ هزار واحد صنفی غیر مجاز در استان مشغول فعالیت هستنند

حدود ۱۰۰ هزار واحد صنفی غیر مجاز در استان مشغول فعالیت هستنند
کد خبر : ۱۷۹۳۳۹

اصناف در جریانات قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بسیار اثرگذار ظاهر شدند و همواره پشتیبان نظام بوده اند واین یک نقطه ی قوت برای اصناف است.

رسول زرگرپور گفت: پیش بینی می شود که حدود ۱۰۰ هزار واحد صنفی غیر مجاز در استان مشغول فعالیت باشند و اتاق اصناف و اتحادیه ها باید در راستای ساماندهی این واحد ها اقدام جدی داشته باشند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در دیدار با رئیس اتحادیه های اصناف و هیئت مدیره ی اتاق اصناف استان که به مناسبت اول تیرماه روز اصناف صورت گرفت، اظهار داشت: اصناف استان قشری متدین، تلاشگر، ولایتمدار و اهل تشخیص حلال و حرام هستند و این بزرگترین ویژگی شاخص آن ها است.

استاندار اصفهان افزود: اصناف در جریانات قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بسیار اثرگذار ظاهر شدند و همواره پشتیبان نظام بوده اند واین یک نقطه ی قوت برای اصناف است.

وی با اشاره به آمار اصناف در استان گفت: بالغ بر ۲۳ اتاق صنفی و ۵۷۲ اتحادیه و بیش از ۱۵۰ هزار واحد صنفی مختلف در استان مشغول فعالیت هستند.

استاندار اصفهان در ادامه به روز اصناف اشاره داشت و افزود: نامگذاری روزها به اسامی مختلف با ۳ هدف صورت می گیرد.

رسول زرگرپور اطلاع رسانی از عملکرد اصناف، مشخص شدن جایگاه آن ها و همچنین مرور عملکرد گذشته ی اصناف و برنامه ریزی برای آینده را از مهمترین اهداف انتخاب این روز برشمرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اتاق اصناف از نهادهای مردمی در جامعه هستند، افزود: با اصناف و تشکل های مردمی باید در فضا و چارچوب اقتصادی و نه فضایی امنیتی و سیاسی برخورد شود.

زرگرپور افزود: استانداری نقش نظارتی بر این نهادها دارد و بر همین اساس اصناف مستقیما تحت نظر معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری به فعالیت می پردازند.

وی یکی از وظایف اعضای اتاق اصناف را حمایت و پیگیری مطالبات معقول اعضا عنوان کرد و اظهار داشت: حمایت از مصرف کننده و مخاطبین اصناف نیز باید مورد توجه این اتاق قرار گیرد.

استاندار اصفهان تنظیم بازار را از وظایف اساسی این اتاق دانست و اظهار داشت: تنظیم عرضه و تقاضا، و تنظیم قیمت ها کار بسیار مهمی است و اتاق اصناف به خوبی در این مسیر قدم برداشته است.

وی رئیس اتاق اصناف استان را رابط بین دولت و اصناف دانست و افزود: امید است با همکاری هیئت مدیره ی جدید اتاق اصناف و با ایده های بهتر و با انرژی مضاعف، مسائل را با منطق جلو ببریم.

زرگرپور نبود آمار دقیق از صنوف مختلف را معضلی در این رابطه عنوان کرد و افزود: طبق آمار پیش بینی می شود که حدود ۱۰۰ هزار واحد صنفی غیر مجار در استان مشغول فعالیت باشند و اتاق اصناف و اتحادیه ها باید اقدام جدی در این رابطه داشته باشند.

رسول زرگرپور ساماندهی واحدهای صنفی را در قالب چارچوب و ضابطه ای مشخص خواستار شد و افزود: مدیریت استان مخالف بسته شدن واحدهای صنفی غیر مجاز است ولی باید این واحدها ضابطه مند به فعالیت بپردازند و اتاق اصناف در برنامه ای مشخص نسبت به تعیین تکلیف این واحدها اقدام نماید.

استاندار اصفهان اظهار داشت: بعد از هدفمندی یارانه ها دولت تعهد داده است که واحد هایی را که به نوعی تحت تاثیر افزایش قیمت ها قرار گرفته اند با بررسی کارشناسی اثر این افزایش قیمت را جبران کند و در این راستا باید اصناف قیمت گذاری دقیقی بر روی محصولات خود داشته باشند و قیمت ها بر اساس چارچوب و طبق ماده ۱۵ قانون هدفمندی یارانه ها مشخص شوند.

مدیر ارشد استان خواستار به روز رسانی سیستم شکایات مردمی و صنفی شد و افزود: شکایات باید به روز و به هنگام پاسخ داده شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در برخورد با مشکلات و مسائل پیش روی واحد های صنفی باید موارد هرچه سریعتر به مدیریت استان اطلاع رسانی شود، افزود: قبل از اینکه یک اتفاق غیر معقولی رخ دهد باید جلوی مشکلات گرفته شود و اطلاع رسانی به موقع زمینه ساز پیگیری به موقع نیز خواهد بود.

وی به مشکلات بیمه و مالیاتی اصناف نیز اشاره کرد و اظهار داشت: شأن اصناف بالاتر از این است که در بروز مشکلات با خاموش کردن چراغ مغازه های خود اعتراض نمایند بلکه می توان با اعتماد و تعامل بیشتر با مسئولین زمینه ی حل مشکلات را بهتر فراهم نمایند.

رسول زرگرپوردر ادامه تصریح کرد: با طرح موضوعات و مشکلات در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بسیاری از موارد قابل حل خواهد بود.

استاندار اصفهان افزود: استاندار قانون گذار نیست و فقط مجری قانون است و این گونه مشکلات باید در مجلس و با حضور نمایندگان پیگیری شود.


ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز