خبرگزاری کار ایران

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر خبر داد:

رونمایی از توپ خود کششی ارتش با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش

رونمایی از توپ خود کششی ارتش با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش
کد خبر : ۱۷۰۱۳۸

رزمایش بیت‌المقدس ۲۶ همزمان با سالروز حماسه سوم خرداد، به پشتیبانی و میزبانی ارتش منطقه اصفهان و با همکاری ارتش منطقه فارس در نصرآباد اصفهان و کاشان برگزار می‌شود.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان اصفهان برای برگزاری این رزمایش اظهار داشت: منطقه نصرآباد اصفهان منطقه‌ای بی‌بدیل در سطح کشور محسوب می‌شود و بر این مبنا در آینده قصد داریم فضای آموزشی در این منطقه ایجاد کنیم. که در این زمینه خبرهای خوشی از این منطقه بزودی به گوش اصحاب رسانه و ملت ایران خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، امیر سرتیپ دوم رضا جهادی ارسی، با اشاره به اینکه همکاری همه مسئولان استان از جمله مرجع عالیقدر شیعیان، آیت‌الله العظمی مظاهری، نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، شهردار و شورای تامین استان افزود: در این رزمایش برای نخستین بار شاهد همکاری عشایر به عنوان دیده بان‌های نامحسوس هستیم.

وی با بیان اینکه برای برگزاری این رزمایش ۱۰ طایفه از عشایر این منطقه را با خود همراه کردیم که به عنوان بسیجیان و دیده بانان فصای رزم نامحسوس در این رزمایش با ما همکاری می‌کنند. گفت: در این رزمایش ازتوپ کششی تبدیل‌شده به توپ خود کششی در مرکز اصفهان، تحت عنوان پروژه «ضحی» با حضور امیر سرتیپ پوردستان رونمایی می‌کنیم و بار دیگر فرزندان ملت ایران در ارتش صلابت تخصصی، علمی و دانشی و تعهدی خود را به نمایش می‌گذارند.

امیر سرتیپ دوم جهادی با توضیح اینکه تا قبل از ساخت این توپ توسط متخصصان کشورمان فقط یک کشور تکنولوژی ساخت آن را در دست داشت، بیان داشت: این توپ در پشتیبانی آتش کمک بسیاری می‌کند و مهم است که توجه کنیم این دستاورد بزرگ در حالی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که ما در تجهیزات و صنعت دفاعی در تحریم کامل هستیم.

وی ادامه داد: این توپ به عنوان سلاح بر‌تر در رزم ناهمتراز در ماموریت مخوله و پشتیبانی از آتش یگان‌های رزمی و مانوری کمک کننده است.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه رزمایش بیت‌المقدس ۲۶ یکی از رزمایش‌های بزرگ و علمی در سطح کشور است، تصریح کرد: همه دستاوردهای نظامی به نمایش درآمده در این رزمایش توسط نیروهای داخلی و بومی و در شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران به دست آمده است.

وی اظهار کرد: در رزمایش سال گذشته، ۳ شبیه‌ساز بی‌بدیل رونمائی شد که طراحی آن در منطقه و جهان منحصر به‌فرد بود و در این رزمایش نیز از پروژه‌ای رونمائی می‌شود که در واقع توپ کشش را به توپ خودکشش تبدیل می‌کند.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال وبختیاری درباره یگان‌های نظامی شرکت کننده در رزمایش بیت‌المقدس ۲۶ گفت: علاوه بر شرکت قرارگاه مرکزی پدافند هوائی در این رزمایش، یگان‌های نظامی اصفهان نیز پشتیبانی آتش را برعهده دارند.

جهادی ارسی گفت: پوشش ارتفاعات پست، متوسط و بلند این رزمایش توسط پدافند هوایی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء اصفهان تأمین می‌شود، همچنین با توجه به گستردگی منطقه رزمایش بیت‌المقدس ۲۶ از کویر مرنجاب تا منطقه عمومی نصرآباد، همه فعالیت‌های مربوط به آماد و پشتیبانی این رزمایش بر عهده ارتش منطقه اصفهان است.

وی با بیان اینکه پشتیبانی هوائی در این رزمایش نیز بر عهده پایگاه هشتم است، گفت: پایگاه هوانیروز نیز پشتیبانی لازم را انجام می‌دهد و یگان‌های پهباد نیروی زمینی مسئولیت خود در قسمت‌های تاکتیکی را انجام می‌دهند. با توجه به گسترش منطقه رزمایش از کویر مرنجاب تا منطقه عمومی نصرآباد پشتیبانی آتش بر عهده نیروهای اصفهان است و پشتیبانی نزدیک هوایی نیز توسط پایگاه هشتم شکاری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین پایگاه هوانیروز پشتیبانی بالگردی را در دو نقش دشمن و خودی با سلاح و مهمات بهینه سازی شده داخلی برعهده دارد.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان با بیان اینکه این رزمایش از بزرگ‌ترین رزمایش‌های نظامی در سطح فعالیت‌های عملی نظامی نیروهای مسلح است، گفت: سال گذشته در این رزمایش سه شبیه ساز بی‌بدیل در کشور رونمایی شد که توسط داشمندان نرم افزاری خود مرکز ساخته شده و نشانه تخصص و تعهد و علم سربازان بود.

وی تاکید کرد: همچنین نمایشگاه دستاوردهای نیروهای رزمی و مراکز آموزش نیروی زمینی ارتش در چهارم خردادماه ساعت ۸ افتتاح می‌شود تا از پیشرفت‌هایی که در شرایط تحریم با مجاهدت‌های فرزندان این سرزمین در عرصه اقتصاد مقاومتی حاصل شده است رونمایی کنیم.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان با بیان اینکه در پشتیبانی موشک‌ها هم سلاح‌ها بهینه سازی شده و هم مهمات هوشمند افزایش یافته و در عرصه می‌دانی آزمایش شود، بیان داشت: گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش و گروه پهپاد دانشکده هوایی مسئولیتی اجرای عملیات تاکتیکی در این رزمایش را برعهده دارند.

جهادی ارسی تاکید کرد: در این رزمایش یک روزه که به طور واقعی و با مهمات و سلاح‌های کاملاً جنگی انجام می‌گیرد، امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش نظام جمهوری اسلامی ایران به منظور رونمایی از مهم‌ترین دستاوردهای نظامی در این رزمایش به اصفهان سفر می‌کند.

وی ادامه داد: قابل به توضیح است که بیش از ۴۵ روز، برای آماده‌سازی یگان‌ها و امکانات لازم به منظور برگزاری این رزمایش، زمان صرف شده است.

وی بیان داشت: در رزمایش بیت‌المقدس ۲۶، منطقه نصرآباد اصفهان، یگان‌های نیروی هوایی، هوانیروز و همه رسته‌های نیروی زمینی ارتش شامل یگان‌های زرهی، مکانیزه، توپخانه، پدافند هوایی، یگان‌های پرنده و بدون سرنشین، پیاده، مهندسی، مخابرات، پشتیبانی رزمی و خدمات رزمی در این رزمایش توان و اقتدار خود را به نمایش می‌گذارند.

جهادی ارسی گفت: این رزمایش برای دانشجویان دوره‌های عالی ارتش به عنوان یک کلاس آموزشی مبتنی بر عمل بوده و تمام دانشجویان افسری با هدف ارتقای توان علمی و رزمی خود در این رزمایش حضور پیدا می‌کنند.

ارشد نظامی آجا در اصفهان تاکید کرد: اگر دیروز دشمنان ما با تیر و گلوله و تجهیزات نظامی در مقابل ما می‌ایستادند و با نظام جمهوری اسلامی ایران می‌جنگیدند و به نوعی خطرآفرینی بودند، امروز در وادی جنگ نرم و از طریق رسانه‌ها و فعالیت‌های خبری به مقابله با نظام اسلامی می‌پردازند.

وی بیان داشت: خبرنگاران در این وادی و عرصه می‌توانند با ایستادگی و با قلم توانای خود در مقابل همه بنگاه‌های خبرپراکنی غربی - آمریکایی مقابله کنند و از همه مسئولین دولتی اصفهان و الخصوص مراجع عالی‌قدر جهان تشیع آیت‌الله العظمی مظاهری، همچنین امام جمعه اصفهان، این نماینده ولی‌فقیه فرهیخته استان، به پاس همکاری‌ها و حمایت‌های بی‌دریغ آنان از ارتش منطقه اصفهان در راستای انجام وظایف محوله تشکر می‌کنم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز