خبرگزاری کار ایران

تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری؛

مرکز رشد فرهنگ و هنر استان اصفهان راه اندازی خواهد شد

مرکز رشد فرهنگ و هنر استان اصفهان راه اندازی خواهد شد
کد خبر : ۱۶۶۴۹۲

مرکز رشد فرهنگ و هنر استان اصفهان در دو بخش دانش بنیان و مهارت بنیان برای هنرمندان و فارغ التحصیلان استان راه اندازی می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در همایش بررسی آمایش سرزمین در بخش فرهنگی استان اصفهان در کاشان با اشاره به از راه اندازی مرکز رشد فرهنگ و هنر تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری گفت: این مرکز شامل دو بخش دانش بنیان و مهارت بنیان است که بخش دانش بنیان شامل فارغ التحصیلان مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر و سایر مراکز دانشگاهی است و بخش مهارت بنیان آن دسته از هنرمندانی که مهارت دارند را شامل می شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ حجت الاسلام محمد قطبی راه اندازی این مرکز را یک کار شاخص فرهنگی دانست و اظهار داشت: سه گرایش هنرهای تجسمی، رسانه های دیجیتال و مهندسی فرهنگی در این مرکز وجود دارد که شرکت های دانش بنیان می توانند در این مرکز از امکانات و حمایت های همه جانبه در حوزه فرهنگ و هنر بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: پس از نشست هایی که با اصحاب فرهنگ و هنر در خصوص عنوان سال " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " برگزار شد، یک بسته سیاستی در حوزه های فرهنگ و اقتصاد را برای امسال طراحی و تدوین کردیم.

حجت الاسلام قطبی تقویت الگوها و سیستم های مدیریت فرهنگی در سطح استان، کارآفرینی و توسعه فعالیت های دانش بنیان فرهنگی و هنری، هم افزایی و تعاملات میان سازمانی و توسعه مشارکت های ستادی، توسعه زیر ساخت های علمی حوزه های فرهنگی و هنری، بهره گیری از فناوری های نوین و رسانه های دیجیتال را از اجزا این بسته سیاستی عنوان کرد.

وی افزود: استاندارد سازی فرآیندها، فعالیت ها و محصولات فرهنگی، مستند سازی و تجربه نگاری مفاخر فرهنگی و هنری، تقویت نقش آفرینی نخبگان در فرآیند های فعالیت های فرهنگی و هنری، تقویت نظارت و پایش عملکردی فعالیت ها و فرآیندی فرهنگی و هنری، توجه به محوریت مسجد به عنوان سنگر و پایگاه اصلی فعالیت های فرهنگی و هنری از دیگر اجزای این بسته سیاسی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اجرای کاربردی این بسته سیاستی می تواند موفقیت های چشمگیری را در حوزه های اقتصاد و فرهنگ به دنبال داشته باشد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز