خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان خبر داد:

پلیس ۱۱۰ از کلانتری‌ها جدا می‌شود

پلیس ۱۱۰ از کلانتری‌ها جدا می‌شود
کد خبر : ۱۶۶۴۳۲

پلیس افتخاری با جذب ۱۰۰۰ نیرو در نیروی انتظامی استان اصفهان راه اندازی می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: توجه به دغدغهٔ مردم در بحثفوریت‌های پلیسی ۱۱۰مارا بر آن داشت تا تفکیک کلانتری از گشت ۱۱۰ را در دستور کار خود قرا داده و با مشخص شدنِ مقر و فرمانده آن و نیز تجهیز ۱۱۰ تلاش کردیم که ماموریت‌های آن با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ سردار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به آخرین نظرسنجی صورت گرفته از مردم استان اصفهان به منظور برقراری امنیت وارتقای آن درجامعه وبررسی مهم‌ترین دغدغه‌های افزود: ‌با توجه به این نظرسنجی، پیشگیری ازسرقت‌های خرد و برخورد با سارقان خرد، اجرای طرح آرامش ۵ درمحلات برای برخورد با توزیع‌کنندگان خرد مواد مخدر، ارتقای امنیت اجتماعی واخلاقی برای برخورد با هنجارشکنی در سطح محلات وکوچه‌هاوخیابان‌هاونیزبرخوردبا مزاحمان خیابانی واراذل واوباش دراولویت‌های پلیس اصفهان قرار گرفته است.

وی کنترل و نظارت بر صنوف بدون پروانه کسب و مجوز، اجرای طرح مکنا یا ارتقای کیفیت کلانتری‌ها در فرایند پاسخگویی به مردم و تکریم آنان، تخصیص سرمایه‌ای سنگین به منظور پایش تصویری نقاط کور استان، راه‌اندازی پلیس افتخاری و تلاش برای جذب یک‌هزار پلیس افتخاری در سه ماهه اول امسال، برخورد با جرایم خاص همچون قتل و سرقت به عنف و تجاوز به عنف از دیگر اولویت‌های پلیس اصفهان در سال جاری است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: در سال گذشته، در بحثکاهش تصادفات فوتی استان اصفهان، رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص دادو در این رابطه‌ در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش تصادفات فوتی در استان اصفهان داشته‌ایم.
سردارآقاخانی استفاده ازظرفیت‌های بسیج سپاه را از دیگر برنامهای دردست پلیس اصفهان‌ در سال جاری اعلام کرد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های بسیج و سپاه، آموزش همگانی چهره به چهره به مردم، برگزاری ۴ یادواره شهدا در ۴ نقطه از استان و افزایش ۳۰ درصدی سرعت‌ دهی به خدمات پلیس یه مردم در دستور کار قرار داداه‌ایم.

وی از افزایش ۲۳ در صدی کشف سرقت در فروردین ماه امسال خبر داد و اضافه کرد: ‌ فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۲ در استان اصفهان، سرقت‌های مهم با ۸ درصد کاهش، سرقت‌های خرد ۳ درصد کاهش، سرقت منازل ۱۰ درصد، سرقت مغازه ۲۹ درصد و سرقت‌ها و جرایم خشن با ۱۸ درصد کاهش مواجه بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان همچنین اشاره‌ای به راه‌اندازی پلیس افتخاری و جذب یک هزار نیرو در پلیس اصفهان کرد و گفت: در طرح‌های امنیتی و انتظامی از ظرفیت‌های بسیج استفاده خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تشدید نظارت ۱۹۷، تیم‌های بازرسی و نظارت‌های تخصصی پلیس‌ها تشدید در اولین ماه از سال ۹۳، تعداد ۱۳۰ هزار تماس تلفنی با فوریت‌های ۱۱۰ برقرار و ۸۶ هزار کار عملیاتی که از سوی پلیس انجام شدرا از دیگر فعالیت هایناجا در استان اعلام کرد وگفت: در این مدت ۶ هزار تماس با ۱۹۷ برقرار شد که نزدیک به ۲ هزار مورد پاسخگویی و مشاوره به مردم، ۵۰۰ فقره انتقاد، ‌۴۰۰ مورد تقدیر و تشکر و ۱۶۷ مورد پیشنهاد و درخواست صورت گرفته است.
افزایش کشف مواد مخدرتوسط پلیس اصفهان از دیگر فعالیت هائی بود که سردار آقا خانی به آن اشاره کرد واضافه نمود: در ماه گذشته بیش از ۳ تن مواد مخدر در گلوگاه‌های استان اصفهان کشف شد، لذا تاکید می‌شود که امسال، جاده‌های استان برای باندهای مواد مخدر، بسیار نا‌امن خواهد بود.

سردار آقا خانی با اشاره به کسب رتبه اول کشوری توسط معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اذعان داشت: ادامه برخورد با کاروان‌های عروسی هنجارشکن و مزاحم در سطح شهر و نیز جمع آوری تجهیزات ماهواره‌ای از دیگر برنامه‌ها پلیس اصفهان در سال جاری است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز