رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:
مبارزه با ناهنجاریهای جامعه راهگشای معضلات فرهنگی است
ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر، باید با رویکرد های آموزشی از سنین پایین اقدام به فرهنگ سازی و فراگیر نمودن اکر به معروف در جامعه کند و همه دستگاه ها و نهادها مسئول نیز باید ستاد احیاء را در راستای این وظیفه ی خطیر یاری کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در بازدید از ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان، خواستار تبیین سند چشم انداز این ستاد گردید و گفت: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه بسیار بالا و پراهمیتی دارد و به همین دلیل کمیسیون فرهنگی مجلس با قوت تمام به دنبال بررسی طرح ارائه شده در خصوص امر به معروف و نهی از منکر بوده و مراحل پایانی خود را میگذراند تا به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه گردد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجه الاسلام والمسلمین سالک، با اشاره به فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر ایجاد تشکیلاتی مستقل، در کنار دولت جمهوری اسلامی به نام «امر به معروف و نهی از منکر»، گفت: جایگاه تشکیلاتی امر به معروف و نهی ا ز منکر باید بالاتر و مشرف بر همه دستگاه ها و نهادها باشد و در همین راستا نیز باید قوانین لازم تصویب گردد و چه بسا اگر در ابتدای انقلاب این فرمان حضرت امام(ره) را مانع نمی شدند، امروز شاهد بسیاری از ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی نبودیم.
وی مبارزه با علل ناهنجاری ها و مسائل، بجای برخورد با معلول ها را راهگشای معضلات فرهنگی دانست و گفت: ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر، باید با رویکرد های آموزشی از سنین پایین اقدام به فرهنگ سازی و فراگیر نمودن این واجب فراموش شده در جامعه کند و همه دستگاه ها و نهادها مسئول نیز باید ستاد احیاء را در راستای این وظیفه ی خطیر یاری کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با ارائه رهنمودهای ارزشمند اجرایی و عملیاتی به مسئولین ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان، افزود: من متاسفم که چرا پس از گذشت قریب به دوسال از این دوره نمایندگی مجلس، اکنون به دیدار شما می آیم، چرا که معتقدم فعالیتی که شما انجام می دهید بسیار خطیر، ارزشمند و حساس است.
محمدعلی احمدی رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان نیز در این دیدار، با ارائه گزارشی از عملکرد انجام شده، رویکرد ستاد احیاء را ارتقا و تقویت روحیه ی مسئولیت پذیری اجتماعی با سه عنصر «فرهنگ سازی»، «الگو سازی» و «رفتار سازی» برشمرد، بدین ترتیب که اگر کسی در جامعه کار خیری انجام داد، باید از او تقدیر و تشکر شود تا زمینه ای برای ترویج خوبی ها در جامعه فراهم گردد، و بالعکس اگر منکری از کسی سر بزند، افراد جامعه در خود احساس مسئولیت کرده و نهی از منکر نمایند.