خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد:

ساخت بخش ویژه بازرگانان در فرودگاه اصفهان اقدامی موثر برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی است

ساخت بخش ویژه بازرگانان در فرودگاه اصفهان اقدامی موثر برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی است
کد خبر : ۱۶۱۵۰۰

اتاق بازرگانی اصفهان باید در بخش بین الملل تقویت شود تا شاهد افزایش تجارت استان با سایر کشورها باشیم.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان، خواستار توجه اقتصادی به پروژه‌های فرودگاه اصفهان در راستای جذب توریست شد و گفت: ساخت بخش ویژه بازرگانان(cip) درفرودگاه اصفهان اقدام موثر در راستا توسعه فعالیت‌های اقتصادی استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «ابوالقاسم سرتیپی» شاه بیت فعالیت اتاق بازرگانی اصفهان را تقویت روابط برون مرزی فعالان اقتصادی استان برشمرد و گفت: اتاق بازرگانی باید در بخش بین الملل تقویت شود تا شاهد افزایش تجارت استان با سایر کشور‌ها باشیم.

مهرماه مجمع جهانی میراثغیر ملموس در اصفهان

رییس کمیسیون نام و نشان تجاری اتاق بازرگانی اصفهان از برگزاری مجمع جهانی میراثغیر ملموس در اصفهان در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: تلاش می‌شود که در این همایش برند اصفهان جهت توسعه صنعت گردشگری در حضور یک هزار مهمان خارجی معرفی می‌شود.

«محمدرضا رجالی» تصریح کرد: هویت رقابتی اصفهان در این رویداد بزرگ هنری رونمایی می‌شود و این موضوع می‌تواند نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری داشته باشد.

رجالی همچنین خواستار ارایه گزارش دقیق از سفرهای خارجی هیات‌های اعزامی اتاق شد و گفت: پیگیری نتایج این سفر‌ها می‌تواند به توسعه صادرات استان کمک کند.

«مرتضی بیشه» رییس کمیسیون آموزش و پژوهش‌های کاربردی اتاق اصفهان با تشریح نتایج سفر هیات‌های اعزامی اتاق گفت: ایجاد ذهنیت جدید برای فعالیت‌های روزمره و همچنین مطالعه عملکرد اتاق‌های بازرگانی پیشرو در تجارت جهانی از جمله نتایج بازدید از اتاق استانبول بود.

«مصطفی حجه فروش» رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان در این جلسه از پیگیری فاز دوم سند توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان خبر داد و گفت: در فاز نخست وضعیت موجود و مزیت‌های کشاورزی و صاران محصولات آن به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به موضوع یک در هزار فروش بنگاههای اقتصادی برای دریافت کارت بازرگانی گفت: مطالعاتی برای دریافت یک در هزار سود به جای یک در هزار فروش در دست بررسی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره فیلم‌های مستند اصفهان به مناسب هفته نکوداشت اصفهان خبر داد و گفت: کمیسیون کشاورزی اتاق در بخش آب ومحیط زیست این جشنواره نمایندگانی معرفی کرده است.

«مصطفی متین راد» رییس کمسیون تامن مالی و سرمایه گذاری اتاق اصفهان در این جلسه خواستار توجه به مسایل بانکی و پولی شد و گفت: مطالبات معوق، افزایش نرخ بهره بانکی نیازمند نظارت بیشتر شورای پول و اعتبار است.

«زهرا اخوان نسب» رییس کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان اتاق اصفهان در این جلسه با استقبال از ایجاد بخش برنامه ریزی و پایش در اتاق اصفهان گفت: چنانچه بر اساس خط مشی و برنامه استراتژیک، کمیسیون‌ها و بخش‌های اجرایی اتاق عمل کنند می‌توان تاثیرگذاری فعالیت‌ها را مورد ارزیابی قرار گیرد.

«محمدجعفر برکتین» عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه خواستار هدف گذاری بخش بین الملل در کشورهای هدف صادراتی شد.

«مصطفی رناسی» رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان خواستار برنامه ریزی و کنترل برنامه از سوی کمیسیون طرح و برنامه اتاق شد.

«سید اسماعیل محمودی» دبیرکل اتاق اصفهان در این جلسه از بررسی صلاحیت حسابرسان جهت حسابرسی داخلی اتاق خبر داد و گفت: هر ساله غیر از حسابرسی از سوی اتاق ایران، اتاق اصفهان از اسناد حسابداری و قرارداد‌ها خود نیز حسابرسی داخلی انجام می‌دهد.

محمودی از تهیه برنامه اعزام هیات‌های اقتصادی اتاق اصفهان به کشورهای هدف صادراتی در سال ۹۳ خبر داد و گفت: با بررس بازارهای هدف صادراتی استان و همچنین تعامل با دفتر وزارت امور خارجه و شرکت نمایشگاه‌های استان برنامه پیشنهادی اعزام هیات تجاری تدوین و جهت تصویب به هیات نمایندگان ارایه می‌شود.

«سعید ابراهیمی» مدیر امور بین الملل اتاق اصفهان در این جلسه با تشریح برنامه پیشنهادی سال ۹۳ اتاق اصفهان گفت: این برنامه بر اساس تقویت صادرات استان اصفهان و حضور در کشورهای هدف صادراتی تنظیم شده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز