خبرگزاری کار ایران

امام جمعه تودشک کوهپایه:

مدل امروز جنگ دشمنان صهیونیستی و آمریکایی علیه ایران اسلامی ترکیبی است

مدل امروز جنگ دشمنان صهیونیستی و آمریکایی علیه ایران اسلامی ترکیبی است
کد خبر : ۱۵۴۷۴۵۶

امام جمعه تودشک کوهپایه با بیان اینکه مدل جنگ دشمنان  صهیونیستی و آمریکایی علیه ایران اسلامی جنگ ترکیبی است،گفت: شامل جنگ رسانه‌ای، تبلیغی، اطلاعاتی، جریان‌سازی و عملیات روانی است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا نریمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر تودشک کوهپایه با تاکید و توصیه بر رعایت تقوای الهی به رابطه عمیق تقوا با زبان پرداخت و اظهار کرد: ارتباط این دو به قدرى تنگانگ است که بدون کنترل زبان تقوى امکان پذیر نیست! دیانت اشخاص، ارزش وجودى آن ها، رشد فکرى و تعالى روحى انسان ها و خلاصه انسانیّت فرزندان آدم به وسیله زبان سنجیده مى شود.

وی با بیان اینکه اوّلین گام تهذیب در اخلاق، حفظ و کنترل و پاک سازى زبان است، افزود: زبان موجودى خطرناک و در عین حال بسیار مهمّ است و اصولا خطر آن به خاطر اهمیّت آن است. خطر زبان از آن جهت است که همیشه در دسترس انسان است و گناهانى که به وسیله آن انجام مى شود، به آسانى صورت مى گیرد.و چون به آن عادت کرده ایم متأسّفانه قُبح و زشتى گناهان زبان از بین رفته است.

 خطیب نماز جمعه های تودشک تصریح کرد: براستى زبان از شگفت انگیزترین اعضاى بدن انسان است و وظائف سنگین بر عهده دارد که بر عهده هیچ یک از اعضاء بدن نیست؛ علاوه بر این که کمک مؤثّرى به بلع غذا مى کند و در جویدن نقش مهمّى دارد و مرتّباً لقمه غذا را به زیر چکش دندان ها سوق مى دهد ولى به قدرى این کار ماهرانه انجام مى گیرد که خود را از ضربات دندان ها دور نگه مى دارد، در حالى که دائماً در کنار آن و چسبیده به آن است!

 وی بیان داشت: خوش‌زبانی مبحثی است که در اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته است و از چند منظر به آن توجه شده است.یکی از مواردی که در زندگی برکت را از بین می برد بدزبانی است و در نقطه مقابل یکی از مواردی که در زندگی باعث برکت رزق و روزی می‌شود که خوش‌زبانی است.از نظر اسلام و ائمه اطهار(ع) انسان عاقل دارای هشت نشانه است که یکی از آن‌ها زبان خوش است نکته بسیار مهم و اساسی که قابل توجه همه ما لازم است قرار گیرد اینکه زبان انسان احمق پشت لبانش است این در حالی است که زبان انسان عاقل پشت قلب اوست.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های کنترل زبان، عمل به قانون مراقبه و محاسبۀ کارکرد زبان در هر شبانه‌روز ولحظه لحظه زندگی است.گفت: حکایت لقمان حکیم است که از او خواستند بهترین عضو گوسفند را بیاورد، زبان گوسفند را آورد. روز دیگر گفتند: بدترین عضو گوسفند را بیاور، باز هم زبان گوسفند را آورد. وقتی دلیل این کار را پرسیدند، لقمان گفت: اگر زبان سخن حق و نیکو ‌بگوید، بهترین عضو بدن است، واگر غیبت تهمت عیب جویی بدگویی مسخره نمودن کار زبان باشد بدترین عضو خواهد بود.

حجت الاسلام نریمانی در ادامه با بیان اینکه انفاق یک وظیفه است، یک تکلیف است، نه فقط یک حکم اخلاقی. گفت: این همه آیات انفاق در قرآن بیان یک حکم اخلاقی است که آن یک فریضه‌ی شرعی است. مقام معظم رهبری هم در بیاناتی که در گذشته داشتند اشاره فرمودند کمک و یاری مظلوم هم اخلاقی و هم شرعی است.

وی گفت: حرف از جهاد که می‌شود، بسیاری ذهنشان به حضور فیزیکی در جبهه‌ها می‌رود، این روزها برای ما حضور در جبهه امکان‌پذیر نیســت که اگر بود، بی‌درنگ حضور پیدا می‌کردیم، اما مقدم‌تر از جهاد در میدان جنگ، جهاد با نفس و جهاد با مال است.

امام جمعه تودشک گفت: ایران اسلامی به همت و غیرت مردان ایمانی و ایثار و احسان زنان و بانوان کشور مزین به جـهـاد طـلایـی شد که شاهد بودیم زنان و بانوان و دختران ایرانی جواهرات و طلاهای خود را در راه خدا انفاق کردند.

وی یادآور شد: بانوان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس هم جهاد طلایی داشتند، آن هم در سراسر کشور و امروز هم شاهد جهاد طلایی از جواهرات و طلاجات برای کمک به مردم غزه و لبنان هستیم، پویش سراسری ایران همدل بنی آدم اعضای یکدیگرند در کشور طنین انداز شده است که مورد تاکید مقام معظم رهبری و بسیاری از شخصیت های بزرگ است.

امام جمعه تودشک با تاکید بر اینکه در این همایش عظیم انفاق و کمک به مظلومین شرکت نماییم،افزود: نهادهای مختلفی همچون کمیته امداد و دفاتر ائمه جمعه آماده دریافت کمک های مردمی به مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و لبنان است.

 وی به مناسبت سالروز شهادت حسین فهمیده 8 آبان و روز بسیج دانش آموزی، اظهار داشت: حضرت امام فرمودند: «رهبر ما آن طفل سیزده‌ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید.

حجت الاسلام نریمانی تصریح کرد: امروز شاهد سلسلة الذهب حسین فهمیده‌ها در جوانان حزب الله لبنان و غزه هستیم که این راه حسین فهمیده متوقف نشده و این رایحه مانند عطری که در شیشه در باز به همه منتشر می‌شود، به جوانان غیور فلسطینی رسید که حماسه طوفان الاقصی از ثمرات مبارک این روحیه استشهادی در جوانانی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، فتح الفتوح امام خمینی(ره) است.

 وی بیان داشت: حکمت قیام امام راحل(ره) علیه کاپیتولاسیون، بدان جهت بود که مبارزات امام سه اصل را هدف قرار داده بود، مبارزه با استعمار خارجی؛ مبارزه با استبداد داخلی و دفاع از استقلال و اسلامیت کشور و هر سه اصل در طول مبارزه حفظ شد مقام معظم رهبری بارها نیز فرمودند؛ اینجا ایران است اینجا جمهوری اسلامی ایران است یعنی استقلال ایرانی به دست ایرانی ها.

وی ادامه داد: جمعه نصر هم خود فریادی برای تثبیت راه امام(ره) در مبارزه با قوانین ننگین آمریکایی،اروپایی و صهیونیستی در این زمان می باشد و مقام معظم رهبری دیده بان جهان اسلام فهرست مؤلفه‌های بازدارندگی برای ایران در استقلال و آبادانی را این گونه معرفی کردند، خلق قدرت نظامی بومی، توسعه روابط خارجی با تکیه بر قدرت مردمی که همه سرمایه های عظیمی است.

وی با اشاره به پایان تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران،گفت: لغو تحریم‌های تسلیحاتی نوید بخش تبدیل شدن نیروی هوایی ایران اسلامی به ابر قدرت منطقه‌ای است. به گفته منابع خارجی لغو تحریم‌های تسلیحاتی می‌تواند تشدیدکننده بازی و رقابت برای خرید سلاح در منطقه شود.

امام جمعه تودشک گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در جایگاه راس مقاومت در کل جهان، از نقاط مختلف و به اشکال مختلف مورد تهاجم قرار گرفته اما مقتدرانه هم از خود و هم از بی‌کران مقاومت از آسیا تا اروپا و آمریکا دفاع می‌نماید و بر اساس تدبیر جامعی، آنان را به فضای مقاومت پیشرو و فعال (تهاجمی) رهنمون شده است.

وی با بیان اینکه مدل جنگ دشمنان صهیونیستی و آمریکایی علیه ایران اسلامی جنگ ترکیبی است، تصریح کرد: شامل جنگ رسانه‌ای، تبلیغی، اطلاعاتی، جریان‌سازی و عملیات روانی است و در جنگ ترکیبی کمک ضد انقلاب هم دست و پا می زند، البته مردم ایران مقتدر هوشیار است و به شایعات مطالب ماهواره ای و شبکه های طراحی شده دشمن توجه نمی کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز