معاون عمرانی استانداری اصفهان خبر داد:
پیگیری احداثراه آهن سریع السیر تهران - اصفهان
احداثراه آهن سریع السیر تهران - اصفهان به صورت جدی پیگیری خواهد شد.
ایلنا: معاون امور عمرانی استانداری از برنامه ریزی این حوزه در اجرای پروژههای کلان استان در بخش حمل و نقل خبر داد و اظهار داشت: به صورت جدی و مستمر پیگیر احداثراه آهن سریع السیر تهران - اصفهان خواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ محمدعلی طرفه با اشاره به لزوم اجرای طرحهای جدید و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی و جادهای استان، افزود: از همه مسئولین اجرایی انتظار میرود تمام تلاش خود را برای احیا حوزه حمل و نقل و ترانزیت استان به کار بندند.
وی با اشاره به اینکه راه اندازی قطار سریع السیر در کاهش زمان سفر، ارتقاء ایمنی سفر و جلوگیری از تصادفات جادهای تأثیر بسزایی خواهد داشت، افزود: علاوه بر این صرفه جویی حاصل از این پروژه در نگهداشت مصرف سوخت، میتواند به میزان قابل توجهی در کاهش آلایندگی کشور تأثیر داشته باشد.
وی محور تهران - قم - اصفهان را از محورهای پر رفت و آمد کشور دانست و تصریح کرد: با توجه به تقاضای انبوه سفر در این مسیر، اجرای طرح قطار سریع السیر با طول کلی حدود ۴۱۰ کیلومتر به عنوان اولین مسیر در کشور مد نظر وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.
محمدعلی طرفه اهداف این طرح را تقلیل زمان سفر بین مسیر تهران و اصفهان به حدود ۲ ساعت، افزایش ایمنی سفر و جلوگیری از تصادفات جادهای با توجه به تردد زیاد در این مسیر، صرفه جویی در وقت مردم، صرفه جویی در مصرف سوخت و استفاده از تکنولوژیهای نوین و بومی نمودن آن عنوان کرد.
رئیس شورای هماهنگی ترافیک استان خاطر نشان کرد: پلان و پروفیل مسیر، طراحی و نقشههای ۲۰۰/۱ تهیه شده است و نقشههای کاداستر و ارزیابی مسیر توسط مشاور و شرکت ساخت و توسعه در حال انجام است.
وی از پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصدی مسیر قم - اصفهان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر انتهای مسیر نیز با تشکیل کمیته آزادسازی وارد فاز عملیاتی خواهد شد.
معاون عمرانی استانداری در ادامه تشریح کرد: طول کل مسیر پروژه ۴۱۰ کیلومتر بوده که ۱۷۰ کیلومتر آن فاصله تهران - قم و ۲۴۰ کیلومتر آن فاصله قم - اصفهان به صورت دو خطه است.
وی افزود: سرعت قطار حداکثر ۳۰۰ کیلومتر پیش بینی شده و با توجه به پیش بینی ۷ ایستگاه در مسیر قم - اصفهان که ۳ ایستگاه آن در میمه، مورچه خورت و اصفهان در مجاورت ورزشگاه نقش جهان است، باید سیستم حمل و نقل عمومی اصفهان هماهنگی لازم با این طرح را داشته باشد.