خبرگزاری کار ایران

فرماندار اصفهان با حکم استاندار ابقاء شد:

انتخاب مسئولان بر اساس شایسته سالاری و به دور از منافع حزبی و سیاسی است

انتخاب مسئولان بر اساس شایسته سالاری و به دور از منافع حزبی و سیاسی است
کد خبر : ۱۳۷۷۸۹

استاندار اصفهان در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان اصفهان " فضل‌الله کفیل " فرماندار اصفهان را را به لحاظ تعهد، کارایی، تعامل و روحیه اعتدالی در سمت فرماندار شهرستان اصفهان ابقاء کرد.

ایلنا: استاندار اصفهان، در جلسه شورای اداری شهرستان اصفهان که با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: پیشنهادات را از همه گرفته ولی تصمیم نهایی برای به کارگیری مدیران را شخصا اتخاذ می نمایم.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان، " رسول زرگر پور " با بیان اینکه اصل انتخاب مسئولان بر اساس شایسته سالاری و به دور از منافع حزبی و سیاسی انجام می‌شود، گفت: " فضل‌الله کفیل " در این مدت که به عنوان فرماندار استان اصفهان مشغول کار بوده هیچ کوتاهی در امور محوله نداشته است.

" زرگرپور " در ادامه جلسه تأکید کرد: اولویت فرمانداری اصفهان رسیدگی و کسب رضایت مردم به ویژه مطالبات مردم شرق اصفهان است به گونه ای که مطابق با شأن و منزلت آنان باشد و ما قصد داریم باثبات مدیریت و مدیریت باتدبیر، هماهنگ و عقلانی به این مهم بپردازیم.

استاندار اصفهان همچنین با واکاوی شرایط کشور و استان در سه دهه گذشته و امسال اظهارکرد: اگر مروری بر وضعیت کشور از اوایل سال جاری تا کنون داشته باشیم، وظایف کارگزاران دولت در این استان بیشتر مشخص می‌شود، چرا که بخش قابل‌توجهی از مسائل به ساختار اقتصادی و شرایط داخلی و خارجی و تشکیلاتی کشور و بخشی به مدیریت گذشته اداره کشور برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه همه کسانی که در مدت ۳۵ سال گذشته در کشور مسئولیت داشته‌اند درحد توان، فکر، تدبیر و بضاعت خود برای کشور زحمت کشیده‌اند، افزود: معتقدم هیچ کسی بی تدبیری نکرده است، چراکه در هر دوره سعی شده است بهترین مسئولان انتخاب شوند.

" رسول زرگرپور " به مشکلات دولت‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: یکی از دلایل وجود مشکلات در دوره های گذشته به دایره گزینش برمی‌گردد که سبب کاهش سطح مدیریت‌ها نیز شد.

وی با اشاره به اینکه به همین دلیل رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری کردند، تصریح کرد: تیزبینی و ژرف‌نگری رهبر معظم انقلاب نشان داد که مردم باید یک‌بار دیگر حماسه‌آفرینی کنند.

استاندار اصفهان یادآور شد: مردم در زمان انتخابات به کسی که در شعارهایش بیشترین مطالبه را محقق می‌کرد، رأی دادند و شعار دکتر روحانی شعار اعتدال، عقلانیت، حقوق شهروندی، رفع مشکلات اقتصادی، سیاست خارجی و ایجاد آرامش در جامعه بود.

وی به مشکلات فرهنگی کشور و استان اصفهان هم اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از این معضلات عمقی ۴۰ تا ۵۰ سال دارد و برخی مسائل هم در سالهای اخیر بوجود آمده است.

" زرگرپور " تأکید کرد: گذشته استان اصفهان نشان می‌دهد که این استان در دهه ۶۰ و دهه ۷۰ یکی از استان‌های تراز اول در کشور بوده و در آن زمان همه گونه فکر، ایده، خلاقیت، کار و نوآوری از این استان به استانهای دیگر صادر می‌شده است.

وی با اشاره ینکه در دو سه دهه گذشته با وجود تلاش ها و زحمات مسئولان، تراز اولی اصفهان ماندگار نشد، افزود: در نتیجه نرخ رشد مشکلات از نرخ رشد اقدامات پیشی گرفت و بعد از سه دهه در وضعیتی قرار گرفتیم که اکنون این استان دیگر تراز اول نیست.

استاندار اصفهان به مسائل زیست‌محیطی و دغدغه آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: هوای استان اصفهان آلوده‌تر از استان تهران است و اگر قرار باشد اصفهان را تعطیل کنیم تعداد روزهای آن از تهران پیشی می گیرد.

وی همچنین کمبود آب را دیگر مشکل استان بیان کرد و افزود: آب برای مردم اصفهان تنها یک نیاز حیاتی نیست بلکه نشاط روحیه مردم اصفهان وابسته به آب است و بسته بودن زاینده‌رود سبب افسردگی مردم شده است، در حالی که تمدن اصفهان از رودخانه زاینده‌رود است.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه به دنبال چرایی این شرایط نیستیم، تأکید کرد: عدم توازن منطقه ای در این استان بیداد

می کند.

وی به طرح های نیمه تمام مصلا، مترو، قطار شهری و ورزشگاه نقش جهان اشاره و اضافه کرد: این طرح ها در استان اصفهان به ابر طرح‌های تخت جمشیدی معروف شده‌اند، زیرا هم هزینه میلیاردی و هم قدمت طولانی دارند.

" زرگرپور " تصریح کرد: اصفهان مملو از نیروهای با کیفیت است که اگر تکانشان دهیم سریع تر از دولت کار می کنند.

وی افزود: با حل مشکلات موجود می توان اصفهان را در مدت حدود چهار سال آینده به تراز اولی خود در کشور رساند.

نماینده عالی دولت در استان اصفهان همچنین به توانمندی‌های اصفهان در حوزه های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: این استان به لحاظ سرمایه پذیری بالقوه در کشور اول است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز