خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

اجرای سه طرح کاهش آلودگی برای خارج کردن هوای استان از بحران

اجرای سه طرح کاهش آلودگی برای خارج کردن هوای استان از بحران
کد خبر : ۱۳۷۲۷۴

سه طرح جامع کاهش آلودگی هوا با همکاری محیط زیست، دانشگاه صنعتی و مدیریت بحران برای کاهش آلودگی هوای اصفهان در حال اجراست.

ایلنا: استاندار اصفهان گفت: همهٔ مدیران استان باید با عزمی راسخ و استفاده از همه­‌ی امکانات در راستای اجرای برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان بکوشند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور در جلسه بررسی برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان که با حضور مدیران مربوطه در استانداری اصفهان برگزار شد، گفت: موضوع آلودگی هوا باید به عنوان یک باور عمومی مطرح شود و مسئولین در جهت کاهش آلودگی هوا گام‌های اساسی بردارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها، ناشی از آلودگی هوا در شهر‌ها می‌باشد، اظهار داشت: بحثآلودگی هوا علاوه بر خسارات مالی ناشی از تعطیلی دانش آموزان، کارخانجات و صنایع، در بروز انواع بیماری‌ها و پایین آمدن روحیهٔ مردم استان نیز نقش اساسی دارد.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین دغدغهٔ مردم و مسئولین است، اظهار داشت: این موضوع را باید به عنوان یک واقعیت قبول کرد و در اجرایی نمودن طرح‌های ارائه شدن در این خصوص تلاش کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه سه طرح در خصوص کاهش آلودگی هوا شامل طرح جامع خطرپذیری و مدیریت بحران استان اصفهان از سوی مدیریت بحران استانداری و با همکاری دانشگاه صنعتی، طرح جامع کاهش آلودگی هوای محیط زیست توسط مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و طرح آمایش سرزمین استان در سال‌های گذشته ارائه شده بود، گفت: با تلفیق و جمع بندی از این طرح‌ها یک طرح جامع کنترل کیفی هوا در شهر اصفهان تهیه شد.

وی در ادامه افزود: آسیب‌شناسی کامل و سیاست‌های لازم در این خصوص پیش بینی و برنامه‌های مختلف برای دستگاه‌های اجرایی نیز در این طرح ارائه شده است.

زرگر‌پور با بیان اینکه با اجرای این طرح تا پایان سال ۹۳،۶۶ روز از روزهای ناسالم به روزهای سالم تبدیل می‌­شود، گفت: سیستم کنترلی و نظارتی به عنوان یک دبیرخانه مسئولیت نظارت بر اجرای این طرح را بر عهده دارد.

استاندار اصفهان اذعان داشت: اگر همهٔ فعالیت‌ها متوقف شود و همهٔ اعتبارات برای کاهش آلودگی صرف شود باز هم معقول و منطقی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه همهٔ مسئولان و مدیران استان باید عزم خود را برای کاهش آلودگی هوا جزم کنند، اظهار داشت: این موضوع با مرگ و زندگی همهٔ افراد جامعه سروکار دارد و همهٔ امکانات و نیرو‌ها باید برای کاهش آلودگی هوا متمرکز شوند.

استاندار اصفهان ضمن تاکید بر این موضوع که مسئولان یکبار ثابت کنند که موضوعاتی که به صورت علمی مطالعه شده به مرحلهٔ اجرا در آمده است، گفت: امیدواریم این برنامه با کمک همهٔ مردم به عنوان اصلی‌ترین عنصر در این طرح و مدیران به اجرا در آید.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد اجرا شدن این برنامه با آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه تحقق می‌یابد، افزود: موضوع کنترل و نظارت و حفاظت مردمی باید در جامعه نهادینه شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه همهٔ دستگاه‌ها ملزم به اجرای این برنامه هستند، گفت: برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان در این کارگروه مصوب می‌شود و برای تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی استان در پنجم بهمن ماه سال جاری فرستاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در طول این مدت این برنامه به تمام دستگاه‌ها فرستاده می‌شود، اظهار داشت: دستگاه‌ها باید تا برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی، پروژه‌های اجرایی و اعتبارات مورد نیاز خود را در این خصوص اعلام نمایند.

زرگرپور با بیان اینکه مدیریت استان مصمم است به صورت سختگیرانه پیگیر اجرای این مصوبات باشد، اظهار داشت: مردم دیگر توان پرداخت خسارت در این خصوص را ندارند و دبیرخانهٔ این طرح نظارت و کنترل کافی را در خصوص اجرای درست این طرح خواهد داشت.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز