قائم مقام صدا و سیمای استان اصفهان:
موقوفات خود زبان گویا دارند
موقوفات خود همچون رسانهها زبانی گویا دارند و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف میکنند.
ایلنا: قائم مقام صدا و سیمای استان اصفهان در همایش وقف و رسانه اظهار داشت: فعالیت رسانهها خود نوعی شرکت در عمل صالح وقف است و باید این نوید را نیز به واقفین بدهیم که موقوفات خود رسانه هستند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ هوشنگ صالحی تصریح کرد: برای ترویج دین اسلام و دین خدا باید بسیار تلاش کرد اما با اجرای این عمل نیک واقفین؛ مردم بسیاری با این سنت حسنه که در اسلام و قرآن به تعابیر مختلف عنوان شده است آشنا میشوند.
قائم مقام صدا و سیمای استان اصفهان در ادامه به جایگاه رسانهها در ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و افزود: وقف از غنیترین فرهنگ اسلامی شیعیان است.
وی به آثار و برکات وقف اشاره و بیان کرد: تزکیه نفس، کاهش فاصلهها و رفع فقر در جامعه، گسترش علم و دانش و تقویت بنیانهای عقیدتی فکری در جامعه از جمله آثار و برکات وقف در جامعه است.
صالحی با اشاره به اینکه اولین واقف حضرت رسول اکرم(ص) بودهاند، افزود: وقتی مردم به تبعیت از پیامبر اسلام مالی از خود را وقف میکنند در جامعه کششی به این عمل صالح به وجود میآید.
وی ادامه داد: برای به وجود آوردن کشش در میان آحاد مردم باید تشریح، تبلیغ، بستر سازی و شرایط اجرایی را در خصوص فرهنگ وقف صورت گیرد.
قائم مقام صدا و سیمای استان اصفهان نقش رسانهها را در ترویج فرهنگ وق بسیار تاثیرگذار دانست و بیان کرد: مهمترین کارکرد رسانهها آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است و ترویج سنت حسنه نبوی با رسانهها به خوبی امکان پذیر است.
وی متذکر شد: رسانه ملی در راستای ماموریت سازمانی خود وظیفه اطلاع رسانی و آموزش را برعهده دارد و موظف است در ترویج فرهنگ وقف تلاشی بیمنت داشته باشد.
صالحی ادامه داد: ترویج فرهنگ وقف در رسانه کاریست ماندگار آنچنان که نفس عمل وقف نیز ماندگار است.
قائم مقام صدا و سیمای استان اصفهان در پایان به عملکرد رسانه استانی در خصوص اوقاف و ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: ظرف یک سال گذشته در قالب سیمای مرکز اصفهان ۱۰۰۰ دقیقه و در هفته وقف در رادیو ۳۳۰ دقیقه برنامه تولید و پخش شده است.