خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی پلیس اصفهان:

مصرف شیشه یکی از تهدیدات اصلی خانواده‌ها محسوب می‌شود

مصرف شیشه یکی از تهدیدات اصلی خانواده‌ها محسوب می‌شود
کد خبر : ۱۳۰۹۵۸

بررسی‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مصرف شیشه، علت اصلی خشونت‌های خانگی مانند همسر آزاری و کودک‌آزاری است.

ایلنا: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: مصرف شیشه، امروزه به عنوان یکی از تهدیدات اصلی خانواده‌ها محسوب می‌شود به طوری که باعثبه وجود آمدن حس بی‌اعتمادی همسران به یکدیگر، طلاق و از هم پاشیدگی خانواده‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ سرهنگ «جهانگیر کریمی»، افزود: برآورد‌های اجتماعی این معاونت نشان می‌دهد بیشتر زنانی که با خشونت‌های خانگی توسط همسرانشان مواجه هستند به نوعی اذعان می‌کنند که همسرانشان به شیشه اعتیاد دارند و هر بار که این ماده را مصرف می‌کنند دچار توهم شده و آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه زنان و کودکانی که سرپرستان آن‌ها به ماده مخدر صنعتی شیشه اعتیاد دارند بیشتر از هرکسی در معرض خشونت‌های خانگی قرار دارند گفت: این ماده یکی از خطرناک‌ترین ماده‌های اعتیاد آورد است زیرا نه تنها به خود شخص آسیب می‌زند بلکه اطرافیان و حتی جامعه را نیز با تهدید مواجه می‌سازد.

وی عدم اطلاع از عواقب خطرناک مصرف شیشه را عامل گرایش به سمت آن عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه در خصوص این ماده اطلاع رسانی ویژه‌ای صورت نگرفته و مردم از عواقب مصرف آن بی‌اطلاع هستند.

معاون اجتماعی استان اصفهان خاطر نشان کرد: مصرف شیشه هرچند که برای انسان در ابتدای مصرف شادی آور و مهییج است و به بدن انسان انرژی خاصی می‌دهد اما به دلیل دز بالایی که دارد مغز انسان را از کار انداخته و باعثمی‌شود تا اختیار اعمال و رفتاری که انجام می‌دهد از کنترلش خارج شود به طوری که بسیاری از معتادان شیشه که دست به قتل پدر یا مادر خود زده‌اند عنوان می‌دارند که در آن لحظه از عمل خود کاملاً بی‌اطلاع بودند.

سرهنگ کریمی درمان افراد معتاد به شیشه را بسیار سخت عنوان کرد و اظهار داشت: بیشتر معتادان به شیشه چنین تصور می‌کنند که به راحتی می‌توانند اعتیاد خود را ترک کرده و با خوردن داروهای ترک اعتیاد مانند متادون اعتیاد خود به شیشه را درمان کنند در حالی که این تصوری غلط است و این افراد با در کلینک‌های تخصصی ترک اعتیاد به شیشه تحت نظر پزشکان متخصص قرار بگیرند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه هم خانواده‌های افراد معتاد به شیشه و هم افراد معتاد باید تحت آموزش‌ها و مشاوره‌های تخصصی قرار بگیرند گفت: در این رابطه مرکز مشاوره تخصصی اعتیاد به ویژه اعتیاد به شیشه در واحد مشاوره پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان آماده ارائه خدمات ویژه به شهروندان است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز