خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس برندسازی در دومین همایش آشنایی با الگوهای برندسازی دراتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد:

تنها ۱۰ درصد شرکت‌های ایرانی استراتژی مکتوب برند دارند

تنها ۱۰ درصد شرکت‌های ایرانی استراتژی مکتوب برند دارند
کد خبر : ۱۲۹۹۳۰

دومین همایش آشنایی با الگوهای کاربردی برندسازی در ایران؛ که به همت کمیسیون نام و نشان تجاری، اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شده بود کارشناسان برند به ارایه سخنرانی پرداختند.

ایلنا: در این همایش یک کار‌شناس برندسازی گفت: از هر صد شرکت ایرانی تنها ۱۰ شرکت استراتژی مکتوب شدن برند دارند و مابقی در ذهن مدیران شرکت، برند به صورت جسته و گریخته وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «محمد موسوی» برند را یک محصول، یک تجربه یا وعده ذهنی ندانست و گفت: برند یعنی همه تجربیات مخاطب یا مصرف کننده در تعامل با شرکت صاحب برند تعریف می‌شود.

موسوی افزود: برند سازی یک راه حل استراتژیک بلند مدت است و هدف اصلی برند ایجاد تمایز است. برندی در دنیا موفق است که منادیان بیشتری داشته باشد و هزینه کمتری برای تبلیغات کند.

وی نقش روابط عمومی در برند سازی یک سازمان یک کالا را خبرسازی و معرفی دانست و گفت: نقش تبلیغات تکرار برای مشتق کردن افراد و افزایش آگاهی است.

موسوی اظهار کرد: برند یک ایده است وقتی این ایده به مخاطب انتقال پیدا کند برندینگ صورت می‌گیرد. برندینگ درک ذهنی است که در مخاطب ایجاد می‌شود که یک کالا و خدمات را متمایز کند.

این کار‌شناس برندسازی با اشاره به مدل‌های برندسازی گفت: بدون تحقیقات نمی‌توان برندسازی کرد و یا از مدل برندی را در سازمان مورد استفاده قرار داد.

موسوی توضیح داد: برندینگ تنها با استفاده از کار‌شناسان داخلی سازمان صورت نمی‌گیرد بلکه یک اراده می‌خواهد و اتفاقی است که از راس سازمان آغاز می‌شود.

موسوی تدوین استراتژی برند را دومین مرحله برندسازی یک شرکت عنوان کرد و گفت: طراحی و تبلیغات به عنوان گام‌های بعدی برندسازی است.

وی مرحله نخست برندسازی را تحقیق و کاوش از وضعیت شرکت را گام نخست در برندسازی عنوان کرد و با انتقاد از هزینه‌های گزاف شرکت‌های ایرانی در تبلیغات بدون هدف گفت: شرکت‌های ایرانی حاضرند میلیارد‌ها تومان برای تبلیغات هزینه کنند ولی برای تحقیق و کاوش راجب برند و بنگاه خود حاضر به هزینه‌های چند میلیونی تومانی نیستند.

وی حضورکارشناسنان برند در هر سازمان را لازم و ضروری دانست و گفت: این کار‌شناسان وظیفه رصد برند وتقویت برند در اذهان عمومی را دارند.

«بابک بادکوبه» دیگر مشاور برندسازی در این نشست گفت: برند یعنی نوع بودن یک محصول یا سازمان در نزد اذهان عمومی است.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت برند در صادق بودن با مشتری است گفت: برندسازی «رو راستانه» بهترین نوع برند سازی است.

«محمدرضا رجالی» رییس کمیسیون نام و نشان تجاری اتاق اصفهان در ابتدای این نشست گفت: کمیسیون در راستای ارایه الگوهای کاربردی برندسازی به اعضای اتاق اقدام به برگزاری نشست‌های تحصصی کرده و این دومین نشست در این زمینه است.

وی از تقویت بخش بازاریابی و هویت رقابتی شهر اصفهان در شورای شهر اصفهان خبر داد و گفت: اجماعی خوبی در اصفهان برای ایجاد برند شهری به همت کمیسیون برند اتاق اصفهان با همکاری شورای شهر و استانداری اصفهان صورت گرفته است.

وی هدف از برگزاری این سمینار را کمک به فعالان اقتصادی برای دریافت بهترین ایده‌ها در زمینه برندسازی برشمرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز