خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس برندسازی در دومین همایش آشنایی با الگوهای برندسازی دراتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد:

تنها ۱۰ درصد شرکت‌های ایرانی استراتژی مکتوب برند دارند

تنها ۱۰ درصد شرکت‌های ایرانی استراتژی مکتوب برند دارند
کد خبر : ۱۲۹۹۳۰

دومین همایش آشنایی با الگوهای کاربردی برندسازی در ایران؛ که به همت کمیسیون نام و نشان تجاری، اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شده بود کارشناسان برند به ارایه سخنرانی پرداختند.

ایلنا: در این همایش یک کار‌شناس برندسازی گفت: از هر صد شرکت ایرانی تنها ۱۰ شرکت استراتژی مکتوب شدن برند دارند و مابقی در ذهن مدیران شرکت، برند به صورت جسته و گریخته وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «محمد موسوی» برند را یک محصول، یک تجربه یا وعده ذهنی ندانست و گفت: برند یعنی همه تجربیات مخاطب یا مصرف کننده در تعامل با شرکت صاحب برند تعریف می‌شود.

موسوی افزود: برند سازی یک راه حل استراتژیک بلند مدت است و هدف اصلی برند ایجاد تمایز است. برندی در دنیا موفق است که منادیان بیشتری داشته باشد و هزینه کمتری برای تبلیغات کند.

وی نقش روابط عمومی در برند سازی یک سازمان یک کالا را خبرسازی و معرفی دانست و گفت: نقش تبلیغات تکرار برای مشتق کردن افراد و افزایش آگاهی است.

موسوی اظهار کرد: برند یک ایده است وقتی این ایده به مخاطب انتقال پیدا کند برندینگ صورت می‌گیرد. برندینگ درک ذهنی است که در مخاطب ایجاد می‌شود که یک کالا و خدمات را متمایز کند.

این کار‌شناس برندسازی با اشاره به مدل‌های برندسازی گفت: بدون تحقیقات نمی‌توان برندسازی کرد و یا از مدل برندی را در سازمان مورد استفاده قرار داد.

موسوی توضیح داد: برندینگ تنها با استفاده از کار‌شناسان داخلی سازمان صورت نمی‌گیرد بلکه یک اراده می‌خواهد و اتفاقی است که از راس سازمان آغاز می‌شود.

موسوی تدوین استراتژی برند را دومین مرحله برندسازی یک شرکت عنوان کرد و گفت: طراحی و تبلیغات به عنوان گام‌های بعدی برندسازی است.

وی مرحله نخست برندسازی را تحقیق و کاوش از وضعیت شرکت را گام نخست در برندسازی عنوان کرد و با انتقاد از هزینه‌های گزاف شرکت‌های ایرانی در تبلیغات بدون هدف گفت: شرکت‌های ایرانی حاضرند میلیارد‌ها تومان برای تبلیغات هزینه کنند ولی برای تحقیق و کاوش راجب برند و بنگاه خود حاضر به هزینه‌های چند میلیونی تومانی نیستند.

وی حضورکارشناسنان برند در هر سازمان را لازم و ضروری دانست و گفت: این کار‌شناسان وظیفه رصد برند وتقویت برند در اذهان عمومی را دارند.

«بابک بادکوبه» دیگر مشاور برندسازی در این نشست گفت: برند یعنی نوع بودن یک محصول یا سازمان در نزد اذهان عمومی است.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت برند در صادق بودن با مشتری است گفت: برندسازی «رو راستانه» بهترین نوع برند سازی است.

«محمدرضا رجالی» رییس کمیسیون نام و نشان تجاری اتاق اصفهان در ابتدای این نشست گفت: کمیسیون در راستای ارایه الگوهای کاربردی برندسازی به اعضای اتاق اقدام به برگزاری نشست‌های تحصصی کرده و این دومین نشست در این زمینه است.

وی از تقویت بخش بازاریابی و هویت رقابتی شهر اصفهان در شورای شهر اصفهان خبر داد و گفت: اجماعی خوبی در اصفهان برای ایجاد برند شهری به همت کمیسیون برند اتاق اصفهان با همکاری شورای شهر و استانداری اصفهان صورت گرفته است.

وی هدف از برگزاری این سمینار را کمک به فعالان اقتصادی برای دریافت بهترین ایده‌ها در زمینه برندسازی برشمرد.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز