مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران خبر داد:
تغییر در نحوه صدور قبوض تلفنهای ثابت و همراه
در نظر داریم نحوه صدور قبوض تلفن همراه و ثابت را مانند گذشته به هر دوماه یکبار بازگردانیم تا مشترکان نارضایتی در این باره نداشته باشند.
ایلنا: صدور قبضهای تلفن ثابت مانند گذشته هر دو ماه یک بار صادر میشود.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران از تجدیدنظر در صدور قبوض میان دوره تلفن همراه و ثابت خبر داد و گفت: در نظر داریم نحوه صدور قبوض تلفن همراه و ثابت را مانند گذشته به هر دوماه یکبار بازگردانیم تا مشترکان نارضایتی در این باره نداشته باشند.
داوود زارعیان در مورد نارضایتی مشترکان تلفن ثابت و همراه از قطع میان دوره خطوط تلفنیشان به دلیل عدم پرداخت بدهی اظهار داشت: قطع ارتباط مشترکان موبایل و تلفن ثابت مطابق قانون انجام میشود به این معنی که مخابرات خطوط مشترکان بدهکار را تا سقف ودیعه در میان دوره قطع نمیکند و به همین دلیل درصد خطوطی که در میان دوره قطع ارتباط میشوند بسیار ناچیز است.
وی با بیان اینکه سیستم صورتحساب گیری مخابرات مجهز به سرویسهای اطلاع رسانی است، افزود: زمانی که بدهی مشترک به میزان ودیعه نزدیک میشود، سیستم به صورت خودکار به مشترک پیامک میدهد و از این لحاظ قطع ارتباط بدون اطلاع رسانی نیست.
زارعیان با تاکید براینکه به ندرت اتفاق میافتد که ارتباط مشترک بدون اطلاع رسانی به وی قطع شود خاطرنشان کرد: بعد از پیامک اطلاع رسانی، ارتباط مشترک یک طرفه شده و در آن مدت زمان پرداخت نیز اطلاع داده میشود.
زارعیان با بیان اینکه مخابرات حداقل ۷۲ ساعت قبل از آنکه ارتباط مشترک قطع شود در مورد بدهی و صورتحساب وی اطلاع رسانی میکند تصریح کرد: در صورتی که مشترکان برای پرداخت بدهی خود به صورت تلفنی و از طریق تلفن گویای مخابرات - ۹۹۹۰ - اقدام کنند ارتباطشان در کمتر از یک دقیقه وصل میشود اما چنانچه این پرداخت از روشهای دیگری همچون دستگاههای خودپرداز بانکی استفاده کنند زمان وصل کمی طولانیتر خواهد بود.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه این شرکت سهم دولت را از محل درآمد مخابرات، در زمان مقرر پرداخت میکند گفت: این درحالی است که به دلیل بدهیهای مشترکان به مخابرات، میزان لاوصولیهای مخابرات در زمینه تلفن ثابت ۴۲۳ میلیارد تومان برآورد میشود.
وی با اشاره به اظهارات هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر تجدیدنظر در زمینه قطع ارتباط مشترکان به دلیل بدهی گفت: تقویت سیستمهای اطلاع رسانی در زمینه بدهی مشترکان در دستور کار قرار دارد. از طرفی میتوانیم برای مشترکانی که ودیعهای نزد مخابرات ندارند سقف میان دوره صورتحسابشان را افزایش دهیم.
زارعیان در مورد نارضایتی برخی مشترکان برای صدور قبوض میان دوره گفت: در زمینه تلفن همراه با توجه به اینکه قبوض مهرماه به دلیل بازگشت تعرفهها به صورت قبل و دستور وزیر ارنباطات در این باره، با تاخیر صادر شد در صورتحساب مشترکان اختلالی به دلیل تداخل قبوض میان دوره و پایان دوره پیش آمد که به نظر میرسد از ماه آینده با این مشکل مواجه نشویم.
مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران گفت: براساس برنامههای در دست اقدام، موضوع صدور قبوض صورتحساب مشترکان در دست تجدید نظر است تا در صورت امکان، قبوض تلفنی بار دیگر به حالت گذشته بازگردد و دو ماهه صادر شود تا مشترکان با تداخل در صورتحسابهای خود مواجه نشوند.