خبرگزاری کار ایران

جمال خبر داد:

کسب رتبه دوم استان سمنان در جذب اعتبارات گردشگری

کسب رتبه دوم استان سمنان در جذب اعتبارات گردشگری
کد خبر : ۹۹۵۷۴۴

مدیرکل‌میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری‌ استان سمنان گفت: استان سمنان بعد از استان گیلان در بحث جذب اعتبارات گردشگری به عنوان دومین استان در کشور توانسته ۱۰۰ درصد اعتبارات را جذب کند.

به گزارش ایلنا از سمنان، مهدی جمال بیان کرد: در مهر امسال همزمان با هفته گردشگری، سند راهبردی توسعه گردشگری استان سمنان با هدف تغییر جایگاه سمنان از معبر به مقصد توسط وزیر محترم رونمایی شد.

وی افزود: صنعت گردشگری با شیوع کرونا با آسیب‌های بسیار جدی روبرو شده است که بسیاری از بومگردی‌ها در این راستا تعطیل شده و اشتغال در این واحدها کاهش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تصریح کرد: هتل ها نیز در زمان شیوع ویروس کرونا با حداقل ظرفیت درحال فعالیت هستند که انشالله با کاهش شیوع بیماری شاهد رونق دوباره صنعت گرشگری باشیم.

وی یادآور شد: ۷ برنامه عملیاتی برای اجرای سند راهبردی توسعه گردشگری استان سمنان تدوین شد که آموزش و آگاه‌سازی اولین قدم در این حوزه است و در این راستا برای گروه های عشایری، نهادهای مذهبی، فرهنگی، دولتی، سیاسی، پرسنل و هنرمندان رسانه های همگانی و سایر گروه های هدف، برگزاری دوره های آموزشی در نظر گرفته شد.

جمال ضمن بیان اینکه منابع سازمانی و منابع مالی دو مولفه اصلی برای توسعه سازمانی در هر مجموعه است اظهار داشت: یک هزار و ۱۲۷ نفر در حال حاضر به صورت غیرمستقیم با صنعت گردشگری در استان فعال بوده و اشتغال دارند.

وی عنوان کرد: توسعه بازاریابی یکی دیگر از راهکارهای اصلی توسعه گردشگری در استان است که معرفی ظرفیت و پتانسیل استان از طریق برگزاری نمایشگاه های استانی و کشوری، جشنواره، استفاده از رسانه و فضای مجازی و نشریه و بولتن ها، در دستور کار قرار دارد.

جمال ادامه داد: برای تحقق توسعه بازاریابی در بحث گردشگری استان طی سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، بالغ بر ۵۹ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبار های دولتی نیاز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اضافه کرد: برندسازی یکی از مولفه های موثر در بحث اجرای موفق سند راهبردی توسعه گرشگری در استان است که این‌مهم در حوزه های توسعه کسب و کار کوچک، عرفان شرقی، طبیعت گردی، یوز ایرانی، ثبت بناهای جهانی، موزه های تخصصی و دهکده های گردشگری و صنایع دستی در دستور کار است.
 
وی گفت: پس از ۲۰ سال بحث اجرا و احداث موزه شهرستان سمنان در دستور کار قرار گرفت که در سال ۹۸، ۳ میلیارد تومان و در سال ۹۹ نیز با عنایت وزیر محترم، بالغ بر ۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث موزه در نظر گرفته شده است.

مهدی جمال افزود: توسعه حمل و نقل هوایی، توسعه حمل و نقل جاده ای، توسعه راه آهن، بهسازی خدمات حمل و نقل جاده ای و توسعه زیرساخت های خدمات و استراحتگاه های بین راهی و تسهیلات و خدمات مربوطه از دیگر راهکارهای عملیاتی نمودن سند راهبردی توسعه گردشگر ی استان است.

وی تصریح کرد: ایجاد فرودگاه های موقت برای هلیکوپترهای گردشگری و هواپیماهای دو سرنشین در استان یکی از برنامه اجرایی به منظور توسعه حمل و نقل هوایی و اجرای عملیاتی سند راهبردی توسعه صنعت گردشگری در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: فروش بلیط موزه‌ها در استان به صورت الکترونیکی در حال حاضر عرضه می شود که به عنوان دومین استان در کشور به این‌ مهم ورود کردیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه بومگردی و سفره خانه های سنتی، هتل و اقامتگاه در استان از برنامه های این اداره کل است اظهار داشت: توسعه منطقه نمونه گردشگری آبگرم یکی از برنامه های اصلی این اداره کل برای تحقق و اجرای اهداف سند راهبردی توسعه گردشگری در استان است.

جمال گفت: امروز با اقدامات انجام شده تعداد بومگردی های استان از مرز ۹۰ واحد گذشت که امری بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز